نوشته شده توسط : fatemeh

برای درمان بغلی بودن نوزاد، بایستی احساس امنیت و آرامش در او ایجاد کنید. راهکارهایی مانند پوشاندن لباس مناسب، قنداق کردن و خوابیدن در تخت مشترک در این شرایط بسیار موثر هستند.
برای درمان بغلی بودن نوزاد، بایستی احساس امنیت و آرامش در او ایجاد کنید. راهکارهایی مانند پوشاندن لباس مناسب، قنداق کردن و خوابیدن در تخت مشترک در این شرایط بسیار موثر هستند.
در آغوش گرفتن نوزاد تازه متولد شده لذت بسیاری برای پدر و مادر دارد. لحظاتی سرشار از عشق که برای همیشه در خاطر نقش می‌بندند. اما هنگامی که نوزاد تنها تمایل به بودن در آغوش شما دارد و به محض اینکه او را روی تخت یا گهواره می‌گذارید شروع به گریه می‌کند، چه باید کرد؟ احتمالا از اعضای خانواده و آشنایان خواهید شنید که نوزادتان بغلی شده! اما درمان بغلی بودن نوزاد چیست؟
گریه نوزادان زمانی که از آغوش پدر و مادر، به روی تخت گذاشته می‌شوند، برای بسیاری از والدین پدیده‌ای ناآشنا نیست. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد و در هر صورت مشکلات زیادی برای پدر و مادرها ایجاد می‌کند. در ادامه دلایل و راه‌های درمان بغلی بودن نوزاد را بررسی می‌کنیم.

آیا گریه کردن نوزاد برای بغل شدن طبیعی است؟
اگر نوزاد شما لحظه‌ای که او را زمین می‌گذارید گریه می‌کند، بدانید که تنها نیستید. احتمالا روش های مختلفی را برای آرام کردن او امتحان کرده اید، او را در گهواره تکان داده اید یا با کالسکه بیرون برده اید، اما موثر نبوده است. برای نوزادان تازه متولد شده کاملا طبیعی است که بخواهند در آغوش شما باشند. نوزادان نیاز دارند در روزهای اول تولد تماس پوستی با مادر داشته باشند. احساس امنیت و گرمای آغوش مادر، دوران جنینی را برایشان یادآوری می کند. برخی متخصصان این دوره را سه ماهه چهارم بارداری می نامند. در آغوش گرفتن نوزاد توسط پدر و مادر در این دوران بسیار مهم است، حتی اگر برایشان خسته کننده و چالش برانگیز باشد.

دلیل بغلی بودن نوزاد چیست؟
برخی از دلایل بغلی بودن نوزاد عبارتند از:
۱. انتقال ناگهانی از رحم به دنیای جدید
برای برخی از نوزادان، انتقال از رحم به جهان خارج اتفاق تکان‌دهنده‌ای است. ممکن است آن‌ها آمادگی مواجهه با دنیای نا آشنا و روشن جدید را نداشته باشند. آن‌ها هنوز هم رحم امن، تاریک و دلپذیر مادرشان را ترجیح می‌دهند. جایی که در نهایت آرامش بیشتر زمان خود را صرف خوابیدن می‌کردند. پس از زایمان، تغییر محیط بسیار ناگهانی است. از این رو، نوزاد برای تطبیق پیدا کردن با دنیای جدید که پر از صداها، چهره‌ها و موقعیت‌های جدید است نیاز به محیط امن آغوش مادر دارد.
۲. شنیدن صدای قلب مادر
نوزاد با ضربان قلب مادر از دوران جنینی آشناست و این صدا به او احساس آرامش می‌دهد. در تمام دوران جنینی، صدای قلب مادر ریتم ثابت زندگی او بوده است. طبیعی است که پس از تولد نیز او تمایل داشته باشد در آغوش مادر باشد.
۳. تماس پوست با پوست و بوی بدن مادر
نوزاد پس از تولد به سرعت روی سینه مادر قرار داده می‌شود تا تماس پوست با پوست برقرار شود. همچنین بوی بدن مادر، بسیار نزدیک به بوی مایع آمنیوتیک است که در دوران جنینی، او را در برگرفته بوده است. از سویی دیگر بوی شیر ترشح شده از نوک پستان‌ها نیز عامل دیگری برای ترغیب نوزاد به ماندن در آغوش مادر است.
۴. اضطراب جدایی
در ماه‌های ابتدایی تولد، نوزاد به تدریج می فهمد که او فردی مجزا از پدر و مادرش است. این آگاهی موجب بروز اضطراب جدایی (separation anxiety) در نوزاد می‌شود. هنگامی که نوزاد توانایی یادآوری گذشته را پیدا کند، این احساس تشدید می‌شود. بنابراین هنگامی که او را از آغوش خود جدا می‌کنید احساس اضطراب می‌کند.
۵. احساس گرما
میل نوزاد به گرم شدن نیز یکی دیگر از دلایل تمایل او به ماندن در آغوش مادر است. تماس پوستی با مادر، بهترین روش تنظیم دمای بدن نوزاد است. به همین دلیل کاملا طبیعی است که نوزادان احساس گرما و امنیت آغوش مادر را دوست دارند و هنگامی که در تخت یا گهواره گذاشته می‌شوند، آرامش خود را از دست می‌دهند.

راه های درمان بغلی بودن نوزاد کدامند؟
روش‌های گوناگونی برای درمان بغلی بودن نوزاد وجود دارد. در این روش‌ها هدف ایجاد احساس امنیت برای نوزاد است. برخی از آن‌ها عبارتند از:
۱. نوزاد را در لباس یا قنداق مناسب قرار دهید
داشتن حس گرما و امنیت برای نوزادان تازه متولد شده ضروری است؛ بنابراین پیچیدن نوزاد در در پارچه نخی نازک و نسبتا آزاد، به او احساس گرما و راحتی می‌دهد. گویی در پیله خود قرار گرفته است.
۲. فضای تخت را راحت و جذاب کنید
سعی کنید محیط اطراف نوزاد را امن و راحت کنید تا او بتواند به تدریج با زندگی در دنیای جدید انطباق پیدا کند. اگر به محض اینکه او را در تخت گذاشتید، شروع به گریه کرد، با تکان‌های گهواره و صحبت کردن، او را آرام کنید. همچنین می‌توانید آویز جذابی با رنگ‌های شاد از تخت او آویزان کنید تا توجهش را جلب کند.
۳. موسیقی آرامی پخش کنید
موسیقی تاثیر مستقیمی بر حالات نوزادان می‌گذارد. پخش کردن موسیقی‌های آرامش بخش یا لالاییهای آرام می‌تواند یکی از راه‌های درمان بغلی بودن نوزاد باشد. روش دیگر پخش صدای سفید برای نوزادان است.
۴. شکستن عادت زمان می برد
همچنین می‌توانید نوزاد را روی تشک بازی یا نی نی لای لای قرار دهید تا عادت بغلی بودن از سرش بیفتد. می‌توانید با یک تا دو دقیقه شروع کنید. کنار او باشید و هرگاه نشانه‌های گریه و نارضایتی را در او دیدید، دوباره بغلش کنید. این تمرین را چند بار در روز، به ویژه وقت‌هایی که او شاد و راضی به نظر می‌رسد، انجام دهید. به تدریج زمان گذاشتن او بر روی تشک بازی یا نی نی لای لای را افزایش دهید.
۵. از اعضای خانواده کمک بگیرید
از دیگر اعضای خانواده بخواهید که به جای بغل کردن نوزاد، او را روی تخت، تشک بازی و... قرار دهند و سرگرم کنند. بدین ترتیب نوزاد یاد می‌گیرد که در کنار دیگران نیز می‌تواند آرام و خوشحال باشد.
۶. انعطاف پذیر باشید
برای درمان بغلی بودن نوزاد بهتر است انتظارات واقع بینانه داشته باشید. ممکن است بعضی روز‌ها بتوانید نوزاد را بدون بغل کردن آرام نگه دارید و برخی روز‌ها نه. با صبر و حوصله با نوزاد رفتار کنید و عجله نداشته باشید. در نظر داشته باشید که بغلی بودن نوزاد نیز یک دوران از رشد اوست و با گذر زمان برطرف می‌شود.
۷. آرام، پیگیر و صبور باشید
نکته مهم در آرام کردن نوزاد بدون بغل کردن، حفظ صبر و آرامش است. ممکن است پس از چند روز خسته و درمانده شوید و این کاملا طبیعی است. شکستن عادت‌ها نیاز به زمان زیادی دارد. اما در آخر فرزند شما یاد خواهد گرفت که چگونه خودش را آرام و سرگرم نگه دارد.
۸. تشک لبه دار مخصوص نوزادی تهیه کنید
تشک‌های لبه دار مخصوصی برای حفظ گرما و راحتی نوزادان طراحی شده اند که بدن آن‌ها را کاملا در بر می‌گیرند و احساسی شبیه رحم مادر را برای آن‌ها تداعی می‌کنند. این تشک‌ها با حفظ ایمنی نوزاد، کمر و گردن آن‌ها را نیز در موقعیت درستی نگه می‌دارد.
۹. در تختخواب مشترک بخوابید
روش موثر دیگر برای درمان بغلی بودن نوزاد و ایجاد احساس امنیت در او، خوابیدن در تختخواب مشترک است. نوزادانی که در تخت مادر می‌خوابند، زودتر به خواب می‌روند و برای مدت طولانی‌تری می‌خوابند. از آنجایی که نوزاد در کنار مادر خوابیده است، احتمال گریه‌های نیمه شب نوزاد کمتر می‌شود و شیردهی شبانه نیز آسان‌تر می‌شود.

اگر این روش‌ها کار نکرد چه کنیم؟
اگر به کار بستن روش‌های بالا و صبر و پیگیری شما موثر نبود می‌توانید روش قنداق کردن پیش از خواب را امتحان کنید. نوزاد را قنداق شده در تخت بگذارید تا خوابش ببرد. قنداق کردن از دست و پا زدن‌ها و بی قراری‌های نوزاد پیشگیری می‌کند و به او احساس آرامش و امنیت می‌دهد.

آیا بغل کردن نوزاد موجب لوس شدن او می‌شود؟
بسیاری از پدر و مادرها نگران این مساله هستند که بغل کردن نوزاد موجب لوس شدن او شود. اما خوب است بدانید که برخی نوزادان تنها وقتی در آغوش باشند، می‌خوابند. این به معنای لوس شدن و بغلی بودن نوزاد نیست. بهتر است در این شرایط به دنبال دلیل اصلی این رفتار نوزاد باشید؛ آیا نوزاد دچار اضطراب جدایی شده ؟ یا تنها به دنبال اندکی آرامش یافتن در آغوش شماست؟ به خاطر داشته باشید که نوزاد شما هنوز خیلی کوچک است و این مرحله گذراست. دیر یا زود شرایط تغییر می‌کند و تا ابد بدین شکل باقی نمی‌ماند. در صورتی که نوزاد شما بدون بغل کردن آرام نمی‌شود، بهتر است که او را بغل کنید تا احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

سخن آخر
ممکن است از بغل کردن مداوم نوزادتان خسته شده باشید، اما به خاطر داشته باشید که وابستگی کودک به مادر، مساله ای کاملا طبیعی است.
نگران نباشید، نوزاد بغلی شما به زودی راه می‌افتد و دیگر در آغوشتان آرام نمی‌گیرد. پس تا جای ممکن فرصت در آغوش گرفتن نوزادتان را از دست ندهید.

lkfu: https://niniban.com/fa/news/202213/%D8%A8%D8%BA%D9%84%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84-%D9%87%D8%A7



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

این نوزادان اگر خوش‌شانس باشند تنها سندرم دردناک «ترک نوزاد» را تحمل می‌کنند، اما اگر شانس با آن‌ها یار نباشد، بعد از تحمل این سندرم و مرخصی از بیمارستان، توسط والدین معتاد خود خفه، غرق یا مسموم می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، طبق آخرین آمار موجود، در آمریکا هر 19 دقیقه یک نوزاد با وابستگی به مواد مخدر به دنیا می‌آید. همه این نوزادان طی چند روز اول زندگی، به «سندرم ترک نوزاد» مبتلا می‌شوند. دیدن برخی علائم این اختلال مانند رعشه‌ای که در تمام بدن نوزاد ایجاد می‌شود و گاه تا 20 ثانیه ادامه پیدا می‌کند، حقیقتاً دل‌خراش است. این سندرم با علائمی نظیر تشنج، تب، تنگی نفس، تعرق و افزایش ضربان قلب، گاهاً تا شش ماه ادامه پیدا می‌کند. در حالی که حتی تصور بروز این مشکلات در نوزادان چند روزه هم دردآور است، واقعیت تلخ‌تر این است که بسیاری از این نوزادان، به علت آن‌که نهادهای مراقبتی آمریکا به وظیفه خود در قبال آن‌ها عمل نمی‌کنند تنها چند روز یا چند ماه فرصت زندگی در این جهان را پیدا می‌کنند.


سرنوشت نوزادان آمریکایی که معتاد به دنیا می‌آیند
«کالب جو تیپتون» 4 ماهه به دست والدین معتادش هم‌راه با آشغال
در یک کیسه گذاشته و همان‌جا خفه شد

هر 19 دقیقه یک نوزاد وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آید +عکس و فیلم
سال 2013، هر 19 دقیقه، یک نوزاد معتاد به مواد مخدر در آمریکا متولد شد.


در حالی که دولت آمریکا چشم خود را روی معضل اعتیاد در این کشور بسته است، بیش‌ترین آسیب را از این معضل، نه معتادان، بلکه نوزادانی می‌بینند که در خانواده‌های معتاد به هروئین، تریاک و سایر مواد و داروهای مخدر به دنیا می‌آیند و خود نیز از آغاز تولد، «وابسته» به مواد مخدر هستند.
طبق آمار سال 2013 (آخرین سالی که آمار آن در این‌باره موجود است)، حدود 24.6 میلیون کودک و نوجوان آمریکایی که 12 سال یا بیش‌تر سن دارند، معادل 9.4 درصد از کل جمعیت این کشور، به طور غیرقانونی از مواد مخدر استفاده می‌کنند. طی همین سال، بیش از 27 هزار نوزاد وابسته به مواد مخدر در این کشور متولد شدند. اگر می‌خواهید حیرت‌انگیز بودن این آمار را بهتر درک کنید، آن را این‌گونه ببینید: در سال 2013، به طور متوسط، هر 19 دقیقه، یک نوزاد معتاد به مواد مخدر در آمریکا متولد شد.


فیلم تکان‌دهنده‌ای که در زیر می‌بینید، تنها یکی از علائمی است که نوزادان دارای وابستگی به مواد مخدر طی سندرم ترک از خود نشان می‌دهند. نکته‌ای که شاید لازم باشد درباره این فیلم توضیح بدهیم و باور آن دشوار به نظر می‌رسد این است که سرعت پخش این فیلم افزایش پیدا نکرده است.

 دکتر «لورن جانسون» مدیر بخش اطفال در مرکز اعتیاد و بارداری دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا می‌گوید: «این یک بحران است. یک بیماری همه‌گیر است. بحران مواد مخدر در این کشور با سرعت رو به رشدی گسترش پیدا می‌کند و ما شاهد به دنیا آمدن شمار بیش‌تر و بیش‌تری از این نوزادان هستیم.»

آمار «خدمات ملی سلامت» انگلیس در سال 2014 نشان داد، این کشور هم وضعیت خیلی بهتری ندارد. در این سال 7800 کودک در انگلیس وابسته به مواد مخدر متولد شدند: یعنی به طور متوسط هر 67 دقیقه، یک کودک. ضمناً هر سال 1536 نوزاد نیز دچار سندرم ترک نوزاد می‌شوند[2] (که در ادامه بیش‌تر به آن خواهیم پرداخت). این ارقام نشان‌دهنده افزایش 22 درصدی شمار این نوزادان طی 10 سال گذشته در انگلیس است


واقعیت‌های دردناک درباره نوزادان وابسته به مواد مخدر


هر 19 دقیقه یک نوزاد وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آید +عکس و فیلم
«توری شلایر» تحت تأثیر مواد مخدر، در خواب روی نوزاد شش هفته‌ای خود رفت و او را خفه کرد.


طی یک دهه گذشته، بیش از 130 هزار نوزاد در آمریکا به دنیا آمده و همه آن‌ها دچار «سندرم ترک نوزاد[4]» شده‌اند. این سندرم[5] که در نوزادانی رخ می‌دهد که در رحم مادر[6] در معرض استعمال مواد مخدر قرار گرفته‌اند[7]، شبیه به آثار ترک اعتیاد به هروئین در بزرگ‌سالان است. این علائم که دیدن آن‌ها در یک نوزاد تازه به دنیا آمده (فیلمی که در ابتدای این گزارش دیدید) دل هر انسانی را به درد می‌آورد، معمولاً طی یک تا سه روز اول تولد خود را نشان می‌دهند، اما ممکن است بروز آن‌ها تا یک هفته هم به تعویق بیفتد.
سندرم ترک نوزاد می‌تواند شامل این موارد باشد: تشنج، تب، لرزش به صورت رعشه، تنفس بیش از حد سریع، ضربان تند قلب[8]، تعریق، مشکلات تغذیه‌ای، مشکل در خوابیدن، اسهال، استفراغ، نقص مجاری ادراری، گرفتگی بینی یا عطسه، گریه بیش از حد یا با صدای نازک، زودرنجی و حساسیت تقریباً به همه چیز، لکه‌دار شدن پوست، مکیدن بیش از حد، واکنش‌های بیش‌فعالی، کشیدگی بیش از حد عضلات، سرعت پایین افزایش وزن، اختلال در مهارت‌های حرکتی، و تأخیر در یادگیری مهارت‌های اجتماعی.
نوزادانی که وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آیند طی سندرم ترک[9]، در اغلب موارد دچار رعشه‌های شدید هستند، ناله می‌کنند، به خود می‌پیچند، نفس‌نفس می‌زنند، در خوردن مشکل دارند، و معمولاً هنگام شیر خوردن علائم خفگی را نشان می‌دهند.

 

مرگی که انتظار کودکان وابسته به مواد مخدر را می‌کشد

طی تحقیقات مفصل رویترز[10] در این‌باره، 110 نوزاد و کودک نوپا بین سال‌های 2010 تا اواخر 2015 شناسایی شدند که مادران آن‌ها در دوران بارداری مواد مخدر مصرف کرده‌اند و این کودکان پس از آن‌که بیمارستان آن‌ها را به مادرشان سپرده است، به دلایل قابل‌پیش‌گیری جان خود را از دست داده‌اند. نکته این‌جاست که آن‌چه موجب مرگ این کودکان شده، اعتیادشان به مواد مخدر در هنگام به دنیا آمدن نبوده است، بلکه همه آن‌ها به اندازه کافی بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.


هر 19 دقیقه یک نوزاد وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آید +عکس و فیلم
«آنجلیکا مک‌کنی» به «لیندایا» شیر می‌دهد؛ فردای این عکس، آنجلیکا که سه نوع مواد مخدر مصرف کرده بود، روی دخترش خواب می‌رود و او را خفه می‌کند.


آن‌چه جان این کودکان را گرفته، تحویل دادن آن‌ها به خانواده‌ای بوده که صلاحیت مراقبت از آن‌ها را نداشته است. بیش از 40 نفر از این کودکان خفه شده‌اند و 13 نفر به دلیل مسمومیت خوردن «متادون» (مخدر قوی صنعتی که در مهار اعتیاد به مواد مخدر دیگر کاربرد دارد)، هروئین، «اکسی‌کدون» (مخدر ضددرد) و یا سایر مواد شبه‌افیونی جان خود را از دست داده‌اند. در سه‌چهارم از این 110 پرونده، فوت کودک به خاطر اقدامات مادر بوده و در بقیه موارد، شوهر، دوست‌پسر، یا بستگان دیگر مادر دلیل مرگ کودک بوده‌اند.
یکی از دردناک‌ترین پرونده‌ها در میان این 110 مورد، پرونده «مگی می ترامل» نوزادی بود که در اوکلاهما پس از آن جان خود را از دست داد که «لیندزی فیدلر» مادرش تحت تأثیر «مت‌آمفتامین» (مشهور به شیشه) و چندین ماده مخدر دیگر، دختر 10 روزه‌اش را به اشتباه هم‌راه با لباس‌های کثیف، داخل ماشین لباس‌شویی گذاشت و خودش بی‌هوش شد. «مگی» را زمانی پیدا کردند که ماشین لباس‌شویی کارش را تمام کرده بود و مگی هم دیگر نفس نمی‌کشید. فیدلر اکنون 15 سال محکومیت خود را به خاطر قتل غیرعمد و غفلت از فرزند در زندان سپری می‌کند.

 

افزایش شمار نوزادان وابسته به مواد مخدر در آمریکا - دانلود

ضعف در قانون، ضعف در اجرا، یا در هر دو؟

قانون فدرال در آمریکا از پرستاران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد تا هر زمان که نوزادی وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آید[11]، این مسئله را به اطلاع نهادهای حفاظت از کودکان برسانند تا مددکاران اجتماعی این نهادها پس از مرخصی نوزاد از بیمارستان، از سلامت و ایمنی وی در خانواده مطمئن شوند. با این حال، هم این قانون و هم اجرای آن در ایالت‌های مختلف به هیچ عنوان کارآمد نیست. در 75 مورد از 110 پرونده فوق، نهادهای حفاظت از کودکان اطلاع پیدا کرده بودند، اما اقدامی برای حفاظت از جان این نوزادان انجام ندادند.

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد قوانین فدرال آمریکا در این زمینه، در هیچ کجای این کشور موفقیت‌آمیز نبوده است. پرونده‌های بالا (که درباره بعضی از آن‌ها در ادامه گزارش مفصل‌تر توضیح خواهیم داد) نشان می‌دهد این قوانین نواقص مرگ‌باری دارند و نمی‌توانند راه‌حل معضلی باشند که باراک اوباما آن را «اپیدمی» اعتیاد به مواد مخدر در آمریکا توصیف کرده است؛ اپیدمی‌ای که سهولت دست‌رسی مردم به داروهای آرام‌بخش و همین‌طور ارزان‌قیمت بودن هروئین آن را تشدید کرده است.


هر 19 دقیقه یک نوزاد وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آید +عکس و فیلم
«کورتنی نیکول هاول» دو بار متادون را با نوعی استامینوفن مخلوط کرد و به «جازلین» داد، چون «غذا نمی‌خورد و نمی‌خوابید؛ انگار آن بچه همیشگی نبود.» دختربچه 17 ماهه، قربانی این شد که مادرش نمی‌دانست چگونه او را آرام کند.
سال 2003، زمانی که کنگره لایحه «حفظ ایمنی کودکان و خانواده‌ها» را تصویب کرد، حدود 5000 نوزاد وابسته به مواد مخدر در آمریکا متولد شده بودند. این تعداد از آن سال، به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد و بر اساس پرونده‌های ترخیص از بیمارستان، سال 2013 به بیش از 27 هزار مورد رسید.

 

قوانین فدرال هم‌چنین ایالت‌های مختلف را موظف کرده تا تمامی این نوزادان را تحت حفاظت خود بگیرند، صرف‌نظر از این‌که مادران آن‌ها مواد مخدر را به شکل غیرقانونی و یا با تجویز دکتر مصرف می‌کنند. با این وجود، اکثر ایالت‌ها قوانین فدرال را نادیده می‌گیرند و هر سال هزاران نوزاد را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهند.

دست‌کم 36 ایالت، فاقد هرگونه قانون یا حتی سیاست مدونی هستند که پزشکان را وادار کند همه موارد تولد نوزاد وابسته به مواد مخدر را گزارش کنند. 9 ایالت دیگر و همین‌طور بخش کلمبیا ظاهراً از این قوانین فدرال تبعیت می‌کنند و قوانین در پنج ایالت دیگر نیز آن‌قدر نامشخص و گیج‌کننده است که حتی پزشکان و مسئولین حفاظت از کودکان هم از آن‌ها سردرنمی‌آورند.

افزایش چشم‌گیر آمار تولد نوزادان وابسته به مواد مخدر

(از چپ) بین سال‌های 2003 تا 2013
طبق قوانین برخی ایالت‌ها (دقیقاً عکس قوانین فدرال)، اگر مادر داروهای مخدر را با تجویز پزشک مصرف می‌کند، اصلاً نیازی نیست چنین موضوعی در پرونده نوزاد او لحاظ گردد. این در حالی است که پزشکان می‌گویند سوءاستفاده از داروهای مخدر از جمله متادون می‌تواند به اندازه اعتیاد به مواد مخدر غیرقانونی، خطرناک باشد.

کنگره به ازای تبعیت از لایحه سال 2003 مبلغی هم به ایالت‌ها بودجه می‌دهد، اما این مبلغ آن‌قدر اندک و البته بی‌حساب‌وکتاب است که عملاً ارزشی ندارد. سال 2015، بخش کلمبیا که از این قانون پیروی می‌کند، 83,673 دلار از کنگره بودجه گرفت و کالیفرنیا که به این قانون عمل نمی‌کند، 2.8 میلیون دلار. تحقیقات نشان می‌دهد به‌رغم آن‌که کم‌تر ایالتی از قانون فدرال تبعیت می‌کند، اما هیچ ایالتی تا کنون از بودجه کنگره محروم نشده است.


«کریستینا ریورو» وقتی با درد شکم به بیمارستان رفت، تازه متوجه شد باردار بوده است. «نیکولو وارتر» فرزند او، دو ماه دچار سندرم ترک نوزاد بود و 9 ماه بعد، به علت مسمومیت با هروئین جان خود را از دست داد.
گزارش‌های ترخیص نشان می‌دهد در تمامی 27 هزار پرونده سندرم ترک نوزاد در سال 2013، کارکنان بیمارستان‌ها از وضعیت نوزادان مطلع بوده‌اند و حتی آن‌ها را مداوا هم کرده‌اند. با این حال، مشاهده سندرم ترک کودک که باید موجب شود صلاحیت والدین برای نگه‌داری از نوزاد زیر سؤال برود، در اغلب این موارد موجب نشده تا بیمارستان تمهیداتی برای حفاظت از نوزاد در خانه بیندیشد، به خصوص در شرایطی که به گفته جانسون «[بعد از زایمان] دقیقاً زمانی است که یک زن آماده برگشت [به استعمال مواد مخدر] است، چون احساس درد، خستگی، افسردگی، اضطراب و حتی پشیمانی می‌کند.»


از آن‌جا که تولد بسیاری از نوزادان وابسته به مواد مخدر گزارش نمی‌شود، هیچ‌کس نمی‌داند دقیقاً چه تعداد از این کودکان پس از ترخیص از بیمارستان و سپرده شدن به دست والدین، آسیب می‌بینند و یا جان خود را از دست می‌دهند. این رقم بین سال‌های 2010 تا 2015 به طور قطع بیش‌تر از 110 نفر است، چراکه اکثر ایالت‌ها تنها بخشی از اطلاعات موجود درباره علت مرگ و میر نوزادان را در اختیار رویترز گذاشتند و برخی ایالت‌های بزرگ‌تر، از جمله نیویورک، هیچ گزارشی در این‌باره به رویترز ندادند.


پرونده دولت اوباما در برخورد با معضل نوزادان وابسته به مواد مخدر

پزشکانی که درباره این پرونده‌ها کار می‌کنند، می‌گویند دولت اوباما برای رسیدگی به این مشکل کاری نکرده است. اوباما طی یک سخنرانی در ماه اکتبر گفت که پس از به عهده گرفتن ریاست‌جمهوری در سال 2009 «شروع به مطالعه درباره این موضوع یعنی مخدرها کردم و آمار در این‌باره من را شگفت‌زده کرد.»

با این حال، سه سال طول کشید تا کاخ سفید (سال 2012) یک کنفرانس درباره نوزادان وابسته به مواد مخدر تشکیل دهد. و سه سال دیگر طول کشید تا کاخ سفید «اقدامات عملی» انجام دهد: بروزرسانی وب‌سایت‌های سازمانی مرتبط. یک ماه پیش از پایان سال 2015، کنگره لایحه‌ای را تصویب کرد که به دولت دستور می‌داد تا طی یک سال آینده، یک استراتژی ملی را در این‌باره تدوین نماید.


«آماندا مک‌کنزی» تحت تأثیر متادون پسرش «لیام» را با خود به حمام برد اما در وان خوابش برد؛ مک‌کنزی زمانی بیدار شد که لیام کنارش در وان غرق شده بود.
«لورتا فینیگان» پزشکی که مقیاس پزشکی ابداعی او به طور گسترده‌ای برای ارزیابی سندرم ترک نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضمن اظهار «دل‌سردی و ناامیدی» از واکنش دولت اوباما به معضل نوزادان وابسته به مواد مخدر می‌گوید: «آماری که نشان می‌دهد شمار این پرونده‌ها چه اندازه افزایش داشته، دست‌کم از سال 2012 در دست‌رس بوده است.

الآن سال 2015 است. پس چه زمانی می‌خواهند کاری انجام بدهند؟»
فینیگان توضیح می‌دهد: «ما می‌دانیم مراقبت از این نوزادان بسیار دشوار است. اگر شرایط مناسبی برای مادر و کودک ایجاد نکنید، وقتی به خانه خود می‌روند، همه چیز برای سوءرفتار مادر یا دیگر افراد در خانه با نوزاد، فراهم است.» در توضیح این شرایط باید گفت که سندرم ترک نوزاد معمولاً در پنج هفته اول، بیش‌ترین شدت را دارد، اما ممکن است از سه تا شش ماه طول بکشد. بسیاری از این نوزادان طی این مدت، علاوه بر علائمی که در ابتدای گزارش ذکر شد، با مشاهده یا لمس کوچک‌ترین محرکی، شروع به گریه می‌کنند. این محرک حتی می‌تواند لبخند مادرشان باشد.

گریه این نوزادان نیز به هیچ عنوان گریه‌ای عادی نیست، بلکه معمولاً آن‌قدر شدید است که بدن آن‌ها را دچار رعشه می‌کند. «کیمبرلی نلسون» مدیر پرستاری واحد مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) در مرکز پزشکی ملی کودکان در واشنگتن درباره این گریه می‌گوید: «[صدای این گریه] یک جیغ از روی وحشت و استیصال است. صدایی است که [اگر بشنوید] فراموشش نخواهید کرد.»

«روندا ادموندز» پرستار نوزاد اهل هانتینگتون در ایالت ویرجینیای غربی نیز می‌گوید: «[مراقبت از این کودکان یک کار] بی‌امان است. هیچ استراحتی در کار نیست. بنابراین می‌توانید تصور کنید پدر و مادری که خواب ندارند و در مقابله با مشکلات خودشان درمانده‌اند، چگونه می‌خواهند از چنین نوزادی مراقبت کنند و این شرایط چگونه می‌تواند منجر به سوءرفتار یا غفلت از نوزاد شود.»


چند پرونده برای بررسی بیش‌تر


«جنیفر فریزیر» آنتیبیوتیکی را که باید به «جیسی» می‌داد، با متادونی که خودش برای ترک اعتیاد استفاده می‌کرد، اشتباه گرفت و دختربچه‌اش قربانی همین اشتباه شد.
«برایدن کامینگز» صبح روزی که مادرش او را خفه کرد، تازه شش هفته‌اش شده بود. «توری شلایر» مادر 20 ساله برایدن، تحت تأثیر مت‌آمفتامین، «زاناکس» (داروی ضدافسردگی) و متادونی که دکتر برای کمک به ترک هروئین تجویز کرده بود، در ابتدا می‌گفت درباره آن‌چه که بر سر نوزادش آمده «گیج» شده است. اما پلیس گیج نبود. افسری که 17 اکتبر سال 2014 برای بررسی به خانه او رفته بود، در استشهادیه خود گفت: «مادر، غرق خواب شده و روی برایدن رفته بود.» همین باعث شد تا برایدن خفه شود.


برایدن، سه هفته اول عمر خود (یعنی نیمی از عمرش) با سندرم ترک نوزاد دست و پنجه نرم کرده بود و بعد از بهبود وضعیتش، بیمارستان او را به دست شلایر معتاد و پدر 48 ساله‌ای داده بود که سابقه کیفری نیز در پرونده‌اش داشت. علاوه بر این، پزشکان بیمارستان از یک کار مهم دیگر هم غفلت کردند: هیچ‌کس به مسئولین حفاظت از کودکان خبر نداد که این نوزاد سه هفته‌ای را به دست مادری داده‌اند که معتاد به مواد مخدر است. تنها تماسی که با مقامات خدمات مراقبت از کودکان گرفته شد، 80 روز بعد از مرگ برایدن بود.

اوایل روز 22 ژانویه سال 2015، کودکی نوپا، صدای «آنتونی» برادر نوزادش را شنید که نمی‌توانست نفس بکشد. دختربچه تلاش کرد پدر و مادرش را بیدار کند، اما هر دوی آن‌ها کنار نوزاد دراز کشیده بودند و در نتیجه مصرف مسکن‌های تجویزی و داروهای ضداضطراب، به خواب عمیقی فرو رفته بودند. هنگامی که مادر آنتونی از خواب بیدار شد، نوزادش روی صورت خوابیده و بدنش کبود شده بود.

 

جزئیات بیش‌تری درباره پرونده «جنیفر فریزیر» و «جیسی» - دانلود
در این پرونده هم اگرچه مادر مشکوک به سوءمصرف مواد مخدر بود و آنتونی هم اولین روزهای عمر خود از سندرم ترک نوزاد رنج برده بود، اما باز هم به تشخیص یک نهاد حفاظت از کودکان، آنتونی «هیچ نیازی به مراقبت نداشت.» در میان 110 پرونده ابتدای گزارش، 47 کودک دیگر نیز در شرایط مشابه و به علت «شرایط غیرایمن خواب» جان خود را از دست داده‌اند.


«ریان پدرسون» به محض شنیدن صدای قلب «آوری» تصمیم گرفت مواد مخدر را کنار بگذارد، اما تنها سه روز بعد از تولد او چند نوع ماده مخدر و آرام‌بخش مصرف کرد و به پسرش شیر داد. ریان در همان حال، خواب رفت و وقتی بیدار شد، آوری خفه شده بود.


«ملانی آن پریچارد» پیش از آن‌که اکتبر سال 2012 کودک 8 ماهه‌اش را مسموم کند، سابقه‌ای طولانی در مصرف مت‌آمفتامین داشت و دو بار به خاطر غفلت و سوءرفتار فیزیکی، «صلاحیت سرپرستی فرزند» را از او و هم‌سرش سلب کرده بودند. با این وجود، کارکنان خدمات اجتماعی از این سابقه بی‌خبر بودند و «مارنی کی» را پس از تولد به پدر و مادرش سپردند. تحقیقات ایالتی نشان می‌داد مارنی پیش از مرگ، سوء‌تغذیه داشته و آب بدنش کم شده بوده است. با این حال، علت مرگ او هیچ‌یک از این‌ها نبود، بلکه خوردن «فنتانیل» بود، ماده مخدری که از مورفین قوی‌تر است. از 110 پرونده مذکور، 12 کودک دیگر نیز به دلیل خوردن متادون، هروئین، اکسی‌کدون یا مواد مخدر دیگر کشته شده‌اند.
«بلا بلکیستن» دختربچه دو ساله پس از آن‌که مادرش او را در خانه گم کرد، توسط هم‌سایه‌شان و در حالی پیدا شد که بدون لباس و با صورت در استخر خانه افتاده و غرق شده بود. وقتی افسران پلیس به خانه آن‌ها رسیدند، «کلی» مادر «بلا» در حالی که کاملاً مشهود بود تحت تأثیر مواد مخدر است، بدون آن‌که حتی بداند چه اتفاقی افتاده، بریده‌بریده حرف می‌زد و تلاش می‌کرد سر پا بایستد. «کلی» به قتل درجه دوم متهم شد و همان سال، خودکشی کرد. از 110 پرونده، 7 پرونده دیگر نیز شامل کودکانی می‌شد که به علت غفلت والدین خود، غرق شده بودند.

مقامات ایالتی معتقدند «داستین انگوین» که تنها 10 هفته داشت، توسط دوست‌پسر مادرش و بر اثر «بدرفتاری فیزیکی» کشته شده است. در حالی که «براندون آدکینز» خدمات محافظت از کودک را مقصر می‌داند، چون داستین را با مادر معتادش به خانه فرستاده‌اند. از سوی دیگر، «دبورا آرمسترانگ» سخن‌گوی خدمات محافظت از کودک می‌گوید بیمارستان به هیچ‌یک از مددکاران این سازمان خبر نداده است. 10 پرونده دیگر نیز در میان 110 پرونده، متعلق به نوزادان یا کودکانی می‌شد که به علت خشونت فیزیکی والدین جان خود را از دست داده بودند.

به‌رغم همه این پرونده‌ها، هنوز هم قوانین ثابتی در آمریکا وجود ندارد که تمام ایالت‌ها به آن‌ها عمل کنند. هم‌چنان در برخی ایالت‌ها گزارش اعتیاد مادر به مواد مخدر یا حتی استفاده او از متادون برای ترک اعتیاد، می‌تواند منجر به تشکیل پرونده علیه مادر شود و بنابراین بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند این موارد را گزارش نکنند.

هنوز هم تأخیر در واکنش به این‌گونه پرونده‌ها جان کودکانی مانند «رادیر سالمن» هفته ماهه و 25 نفر دیگر را می‌گیرد؛ هنوز هم عدم وجود طرح‌های کارآمد حفاظت از کودک، مرگ کودکانی مانند «تایلر لی دراموند» 22 ماهه و 74 نفر دیگر را به دنبال دارد؛ و هنوز هم بی‌توجهی به پرونده مادران معتاد به مواد مخدر[12] و تعلل مسئولین حفاظت از کودکان، «نیکولو وارنر» 11 ماهه و 32 نفر دیگر را به کام مرگ می‌کشد. نکته قابل ذکر این‌که این گزارش تنها درباره چند ماه اول زندگی این کودکان است. توصیف آینده‌ای که در صورت زنده ماندن، انتظار فرزندان مادران معتاد به مواد مخدر را می‌کشد[13]، نیازمند گزارشی مفصل و مستقل است.

 

منبع: http://shiraze.ir/fa/news/87194/%D9%87%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%B3%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

رئیس گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
محافظت از بیماری های جسمی و ذهنی با چند قطره خون نوزاد


رئیس گروه بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: آزمایش غربالگری برای تشخیص نوزادان مبتلا به اختلالات متابولیک بسیار مفید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه فربخش، به مناسبت روز جهانی کم‌توانی ذهنی، با تاکید بر اهمیت انجام آزمایش غربالگری در حین بارداری و پس از تولد، افزود: مراقبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت برای شناسایی نوزادانی که ممکن است با مشکلات و اختلالات متابولیک به دنیا آیند، تنها با گرفتن چند قطره خون و انجام آزمایش غربالگری بیماری‌های متابولیک مادرزادی، نوزاد را در مقابل خطر بروز بسیاری از بیماری های ذهنی و جسمی محافظت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آزمایش غربالگری برای تشخیص نوزادان مبتلا به اختلالات متابولیک بسیار مفید است، گفت: بسیاری از این بیماری‌ها، در صورت تشخیص زود هنگام، قابل کنترل و درمان بوده و می‌توان از بروز علایم شدید و خطرناک این بیماری ها جلوگیری کرد.

فربخش یادآور شد: در صورت تاخیر در تشخیص و درمان، این بیماری‌ها می‌توانند مشکلات ذهنی و جسمی همچون عدم توانایی حرکتی، کم توانی ذهنی، سوء تغذیه و عدم توانایی در تکلم را به دنبال داشته باشند.

رئیس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کم کاری مادرزادی تیروئید عوارض جبران ناپذیری بر رشد و تکامل مغز و اعصاب مرکزی، رشد طولی و قد نوزاد بر جای می گذارد.

فربخش با بیان اینکه بیماری فنیل کتونوری در بدو تولد هیچ‌گونه نشانه آشکاری ندارد، توضیح داد: نوزاد در دو تا سه ماه اول زندگی، ظاهر کاملا سالمی دارد، ولی به تدریج علائم بیماری نمایان شده و با گذشت زمان کودک دچار عقب ماندگی ذهنی می شود.

وی درباره عوارض این بیماری، گفت: در این صورت کودک اغلب ناآرام و پر جنب و جوش شده و تعادل عصبی خوبی ندارد، قدرت تکلم او ضعیف و راه رفتنش دچار مشکل شده و عقب ماندگی ذهنی در این بیماری شدید است. همچنین کودک مبتلا، بیش فعالی همراه با حرکات بی هدف پیدا می کند.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4979568/%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%B0%D9%87%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%82%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D9%88%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

فوق تخصص ریه کودکان:
شیردهی مادران مبتلا به کرونا باید به صورت غیرمستقیم انجام شود


مشهد- ایرنا - فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه تماس تنفسی در زمان شیردهی می‌تواند بیماری کووید ۱۹ را از مادر به نوزاد منتقل کند گفت: شیردهی مادران مبتلا به این بیماری تا زمان بهبودی باید به صورت غیرمستقیم انجام شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید جواد سیدی با بیان اینکه علائم بیماری کووید ۱۹ در کودکان سالم می‌تواند خفیف باشد افزود: ابتلا به این بیماری در کودکانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌تواند با عوارض بیشتری همراه شود.
وی ادامه داد: ابتلا به ویروس کرونا در کودکان سالم به دلیل سیستم ایمنی خاصی که دارند می‌تواند با علائم خفیف همچون تب یا شبیه سرماخوردگی عادی باشد و در کودکان مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و کلیوی یا کودکانی که داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند ابتلا به این ویروس می‌تواند با شدت بیشتری بروز کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغییر ساختار ژنتیکی ویروس کرونا موجب همه گیری بیشتر این ویروس در جامعه شده ‌و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه به بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی به ویژه از سوی والدین، اجتناب از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌های غیر ضروری از جمله مواردی است که در این دوره باید به آن توجه داشت.
وی افزود: دوره کمون بیماری کووید ۱۹ از ۲ تا ۱۴ روز است و پس از آن علائم بیماری در فرد بروز می‌کند و در صورت ابتلا این ویروس در ریه بزرگسالان عوارض شدید و التهاب ایجاد می‌کند اما کودکان این مرحله را به صورت خفیف طی می‌کنند.
دکتر سیدی با بیان اینکه کودکان مبتلا به مشکلات تنفسی باید داروها و درمان‌های خود را ادامه دهند و استفاده از داروهای خود را متوقف نکنند ادامه داد: براساس بررسی و تحقیقات انجام شده در کودکانی که مبتلا به آسم هستند و دارو مصرف می‌کنند بیماری کووید ۱۹ با شدت کمتر بروز می‌کند.
وی در باره ابتلای مادران باردار به بیماری کووید ۱۹ و تاثیر آن بر روی جنین گفت: در سه ماه نخست بارداری، ابتلای مادر به تب‌های شدید می‌تواند اثرات مضر بر روی جنین داشته باشد و هرچه سن بارداری بیشتر باشد اثر آن بر روی جنین و ابتلا به بیماری‌های مزمن کمتر می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: https://www.irna.ir/news/83860745/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%88%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

تولد نوزاد عجول در مازندران
دختر عجول قائم شهری قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس به دنیا آمد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خبر شروع درد‌های زایمانی مادر باردار به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اطلاع داده شد.

زکریا اشکپور افزود: درخواست کمک از اورژانس در شهرستان قائم شهر اعلام شد و بلافاصله تیم پایگاه اورژانس قائم شهر۳ به محل ماموریت اعزام شدند.

او گفت: تیم اورژانس به محض ورود به صحنه، نوزاد را در حال تولد یافتند و با اقدام به موقع و ایجاد شرایط مناسب به تولد نوزاد کمک کردند.

بیشتر بخوانید: تولد نوزاد عجول در داخل آمبولانس

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سایر اقدامات از جمله آزاد سازی بند ناف از دور گردن نوزاد و کلامپ و بریدن بند ناف، پوآر دهان نوزاد و فراهم کردن محیط گرم و اکسیژن تراپی نوزاد انجام شد.

اشکپور با بیان اینکه مادر و نوزاد در شرایط مطلوب و با حال خوب به مرکز درمانی منتقل شدند، گفت: این نوزاد دختر، فرزند دوم مادر ۲۸ ساله بود.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/2769408/%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%AC%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

کرونا در آمريکاي لاتين
بهبودی نوزاد نارس مبتلا به کرونا در پرو
یک نوزاد نارس مبتلا به کرونا در بيمارستاني در ليما پايتخت کشور پرو بهبود پیدا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما یک نوزاد نارس مبتلا به کرونا در پرو بهبود پیدا کرد.

نام این نوزاد که یک پسر است خورخه (Jorge) نام دارد و کم وزن‌ترین نوزادی است که در بیمارستان ادگاردو ریباگلیاتی در لیما پایتخت پرو به دنیا آمده است.

وی پس از گذشت یک ماه زندگی در یک دستگاه انکوباتور در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، اکنون ۹۳۰ گرم وزن دارد و به آغوش مادر ۲۷ ساله خود که او هم به کرونا مبتلا بود و بر آن غلبه کرد بازگشت.

لیسی، مادر کودک گفت: "پیش بینی‌ها دلگرم کننده نبود، اما امروز او به یک ماهگی رسیده است و با پزشکان در اینجا به سختی با کرونا مبارزه کردیم."
این نوزاد پسر، که هنوز هم به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارد، در ۱۵ ژوئن ۶ ماهه متولد شد.
دکتر ماریلو پاچاس از بخش خدمات آی سی یو (ICU) نوزادان در بیمارستان لیما، تأیید کرد: "این کوچکترین نوزاد متولد شده از یک مادر با تشخیص مثبت ابتلا به کرونا است و کوچکترین نوزادی است که واحد ما تاکنون داشته است."
این متخصص گفت: ریه‌های او در حال بهبود است و پس از آخرین آزمایش‌های مولکولی که بر روی کودک انجام شده بود، آزمایش کرونا وی منفی بود.
طبق پروتکل‌های ایمنی بیمارستان، والدین سه بار در هفته می‌توانند گزارش‌هایی از پیشرفت سلامتی کودک خود دریافت کنند. با این حال، عیادت حضوری برنامه ریزی شده و در موارد دیگر برای اطلاع از وضعیت سلامتی نوزاد تماس‌های ویدیویی هم فراهم شده است.
پرو پنجمین کشور در جهان و دومین کشور در آمریکای لاتین در رابطه با ابتلا به کرونا و موارد مرگ و میر ناشی از آن است. بیش از ۳۴۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و در حدود ۱۲۸۰۰ جان خود را از دست داده اند.

 

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/2769322/%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

سیستم مانیتورینگ هوشمند «لیپ» یکی از برترین محصولات دنیای مراقبت از سلامت کودکان است که به شکل هوشمند، سلامت کودکان را رصد می‌کند. این سیستم هوشمند را می‌توان برای کودکان نوزاد تا کودک نوپا استفاده کرد.

سیستم مانیتورینگ هوشمند «لیپ» یکی از برترین محصولات دنیای مراقبت از سلامت کودکان است که به شکل هوشمند، سلامت کودکان را رصد می‌کند. این سیستم هوشمند را می‌توان برای کودکان نوزاد تا کودک نوپا استفاده کرد.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دستبند هوشمند لیپ می‌تواند برای والدین کم تجربه یک گجت فوق العاده و یک سیستم مانتیورینگ ایده آل برای سنجش سلامت کودک باشد.

 

 

_ سنجشگر نبض در هر لحظه


_بررسی اکسیژن خون

_برقراری ارتباط با گوشی و تبلت والدین از طریق برنامه هوشمند


_برخوردار از تاریخچه ثبت وضعیت سلامت کودک

_سازگار با رشد کودک و متناسب با سلامت پوست


_قابلیت شستشو

 منبع: https://www.entekhab.ir/fa/news/562821/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

آموزش به کودکان موضوع مهمی است که از بدو تولد باید پیگیری شود. منظورمان از آموزش، رفتار‌های هدفمندی است که برآیند آن تعامل بچه‌ها را با دنیای اطرافشان بهتر و راحت‌تر خواهد کرد. همچنین به رشد مهارت‌های گوناگون در آن‌ها منجر خواهد شد.
آموزش به کودکان موضوع مهمی است که از بدو تولد باید پیگیری شود. منظورمان از آموزش، رفتار‌های هدفمندی است که برآیند آن تعامل بچه‌ها را با دنیای اطرافشان بهتر و راحت‌تر خواهد کرد. همچنین به رشد مهارت‌های گوناگون در آن‌ها منجر خواهد شد.

جکی سیلبرگ از روان‌شناسان کودکی است که با درک این موضوع، به نوشتن کتابی برای والدین جوان اقدام کرده است، کتابی که شامل بیش از ۱۰۰ بازی برای نوزادان از بدو تولد تا یک‌سالگی است و با زبانی بسیار ساده، هدف از هربازی و شیوه اجرای آن را توضیح می‌دهد. همچنین محدوده سنی هر بازی را مشخص می‌کند که البته مطلق نیست، چون رشد جسمی و ذهنی بچه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

سیلبرگ در معرفی کتابش این‌طور می‌گوید: «بازی‌های این کتاب برای والدین و کودکان مفرح و آموزنده است و پیوند عاطفی بیشتری بین آن‌ها برقرار می‌کند. این پیوند احساس امنیت عاطفی‌ای را که نیاز اساسی رشد کودک است در او تقویت می‌کند. تحقیقات انجام شده روی مغز انسان نشان می‌دهد عملکرد مغز در سال اول رشد برای ایجاد ارتباط بهتر انسان با خود و محیط اطرافش و همچنین یادگیری آسان‌تر در بزرگ‌سالی بسیار بااهمیت است. از این رو، بازی‌های این کتاب نه‌تن‌ها به رشد عاطفی و ارتباطات مغزی کودک کمک می‌کند، بلکه مهارت‌های زبانی و شنیداری او را بهبود می‌بخشد، حس کنجکاوی‌اش را فعال می‌کند، آگاهی او را به بدنش افزایش می‌دهد و شوخ‌طبعی‌اش را نیز تقویت می‌کند.» این کتاب در ۲۵۶ صفحه منتشر شده است. در ضمن، نسخه الکترونیک آن نیز با قیمتی بسیار کمتر، در دسترس است.

منبع: https://shahraranews.ir/fa/news/34816/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%7C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

فرزندم ۱۰ ماه تمام دارد. با هر بار تغذیه بلافاصله دفع مدفوع دارد. از طرفی وزنش هم کم است.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام فرزندم ۱۰ماه تمام دارد. با هر بار تغذیه بلافاصله دفع مدفوع دارد. از طرفی وزنش هم کم هست. آیا دفع اینگونه مشکلی دارد و می تواند باعث کمبود وزن شود؟
با تشکر


پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
مادر گرامی تعداد دفعات مدفوع نوزاد مشکلی ندارد. سعی کنید مسائل مربوط به تغذیه و شیردهی نوزاد را رعایت کنید. اگر وزن گیری مطابق منحی رشد بود جای نگرانی نیست اما اگر وزن گیری مناسب نبود حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.

 

منبع:https://niniban.com/fa/news/222672/%D8%AF%D9%81%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

مقدار شیر خوردن نوزاد کم شده و زود به زود گرسنه می شود، وسط شیر خوردن گریه میکند.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
پسرم ۲ماهو خوردیه مسائلی ک پیش آمد برایم
رامیگویم
لطفا راهنماییم کنید:
۱.مقدارشیرخوردن نوزاد کم شده و زود زود گرسته می شود
۲.وسط شیرخوردن گریه میکند گاهی وقتا شکمش را بسمت بالا میدهد گاهی وقتا پاهایش رابالا می اورد و به خودش می پیچد یه چیزایی تو ذهنم هست می خواهم نظر شما را هم بدانم


پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
مادر عزیز علت بروز درد و نفخ در شیرخواران ناتوانی روده در هضم کامل شیر دریافتی و روش های نادرست شیردهی است. شیردهی طولانی مدت از پستان، استفاده از پستانک یا شیشه شیر و استفاده از شیر خشک از جمله علل تشدید این مساله است. با تصحیح روش‌های نادرست شیردهی، گرفتن آروغ کودک و رعایت دستورات غذایی توسط مادران مانند پرهیز از مصرف غذاهایی که باعث تشدید نفخ نوزاد می شود نظیر لبنیات، حبوبات، غذاهای دارای ادویه فراوان، شکلات، کاکائو، سبزیجات خام و سالاد می توان تا حد زیادی از شدت بی قراری نوزاد کاست.


پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان:
مادر عزیز علامت های خوب شیر خوردن بچه، شنیدن صدای قورت دادن است. بچه هایی که بی قراری می کنند و خودشان را تکان می دهند و در هنگام شیر خوردن پاهایشان را در شکم خم می کنند، اکثرشان رفلاکس دارند و از برگشتن شیر اذیت می شوند. بعضی از مادرها تجربه کم در مورد بچه داری دارند. پوزیشن شیردهی خیلی مهم است. اگر درست نباشد بچه هوا بلع می کند و دچار نفخ می شود که این باعث اذیت شدن بچه و بی قراری او می شود. فیلم ها و کتاب هایی درباره نحوه درست شیردهی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. در صورتی که این موارد را رعایت کنید و باز هم بی قراری فرزندتان ادامه داشت، فرزندتان رفلاکس دارد.

منبع:https://niniban.com/fa/news/222664/%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

دخترم چند تا از علائم رفلاکس رو داره، وقتی بیداره همش حالت نشخوار داره و در روز چند بار شیر بالا میاره.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام دخترم چند تا از علائم رفلاکس رو داره وقتی بیداره همش حالت نشخوار داره ودر روز چند بار شیر بالا میاره ولی مقدارش کمه خیلیم ب خودش فشار میاره و قرمز میشه اخر شبم میخاد بخوابه سینمو میذارم دهنش گریه میکنه وقتی لبنیاتم میخورم بدتر میشه و همش ب خودش میپیچه و قرمز میشه ولی خوابش خوبه الانم شیر خیلی کم شده اصن سیرش نمیکنه وزن نگرفته دکتر براش هر نوع شیر خشک رژیمی نوشته هرکاری میکنم نمیخوره طعمشو دوس نداره ولی شیر خشک معلولی میخوره خاستم ببینم ایرادی داره شیر خشک غیر رژیمی بش بدم اگه نه چه مارکی؟؟


پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
مادر عزیز اگر حساسیت به پروتئین گاوی مطرح است باید شیرخشک از نوع Lf مصرف کند ولی اگر حساسیت عام است باید شیرخشک HR بگیرید. معمولا حساسیت به پروتئین گاوی در بعضی از بچه ها در یک سالگی، بعضی 18 ماهگی و بعصی از آن ها 2 سالگی از بین می رود. همچنین می توانید به جای لبنیات گاوی از لبنیات گوسفندی استفاده کنید.


پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
مادر عزیز اغلب برای کودکانی که حساسیت به شیر گاو دارند شیرخشک آپتامیل پپتی و یا ha تجویز می شود. با پزشک شیرخوار مشورت کنید.

 

منبع: https://niniban.com/fa/news/222663/%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%B4%DA%A9-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%85



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

بعضی از زنان باردار دلشان نمی خواهد جنسیت جنینشان را بدانند و تا روز زایمان صبر می کنند، اما بعضی از زنان باردار هم دوست دارند جنسیت جنینشان مشخص شود تا راحت تر کارهای خرید سیسمونی را انجام بدهند درحالی که مؤسس بزرگ‌ترین مرکز ناباروری خاورمیانه اقدام به تعیین جنسیت فرزندان از سوی زوجین را امری اشتباه می‌داند و اقدام برخی پزشکان در این رابطه را غیراخلاقی عنوان می‌کند.
به گزارش راهبرد معاصر؛ امروزه افزایش سطح فرهنگ، اطلاعات، نقش و جایگاه اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و شغلی از سوی هر دو جنس در جامعه سبب شده است، بسیاری از خانواده‌ها دیگر دغدغه داشتن فرزند با جنسیتی خاص را نداشته باشند. اما بخشی از جامعه نیز همواره به دنبال داشتن فرزند با جنسیتی مشخص هستند. تلاش متخصصین ژنتیک، زنان و جنین شناسی این است که مراجعان، به سمت و سویی سوق یابند که اجازه دهند، نظام آفرینش بر اساس طبیعت خلقت کار خود را انجام دهد.اگر به جامعه نگاه کنیم شاهد آن خواهیم بود که میزان اختلاف جمعیت دختر و پسر کمتر از یک درصد بوده و این به این معنا است که در نظام هستی این تعادل وجود دارد. هرچند ارائه این خدمات گاهی ممکن است از بروز مشکلات بعدی در میان زوجین، همچون فرزندانی با نقایص ژنتیکی وابسته به جنس جلوگیری کند.

 

هنوز هم در جامعه و در بین برخی خانواده‌ها این باورها وجود دارد که مصرف غذاهای با طبع گرم یا سرد می‌تواند بر جنسیت فرزند تاثیرگذار باشد و در حالی مصرف بیش از حد یا محدود برخی از مواد غذایی توصیه می‌شود که گاهاً تبعات زیادی را برای خود و فرزندشان به همراه دارد.

 

باب شدن برخی از مراسم‌های جدید و تجملاتی مانند جشن‌های تعیین جنسیت فرزندان نیز به تشدید این دغدغه‌ها دامن زده است.

 

در همین رابطه پروفسور «عباس افلاطونیان» موسس بزرگترین مرکز ناباروری خاورمیانه در یزد اقدام به تعیین جنسیت فرزندان از سوی زوجین را امری اشتباه می‌داند و اظهار می‌کند: انجام این قبیل اقدامات برای زوجین ‌توسط پزشکان نیز امری کاملاً اشتباه و غیراخلاقی است.

 

وی با بیان این که مرکز ناباروری یزد نسبت به این مسئله به هیچ وجه اقدام نمی‌کند، می‌گوید: نکاتی که گاهاً برخی پزشکان برای زوجین تجویز و توصیه می‌کنند در واقع نوعی فریب‌کاری است و امکان تحقق ادعاهای آنها یک تا دو درصد است.

 

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر این که باید فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد، عنوان می‌کند: باید فرهنگ جامعه و پذیرش فرزند در هر جنسیتی ارتقا یابد.

منبع: https://rahbordemoaser.ir/fa/news/21215/%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

اقتصادنیوز: (CNN) هشتاد و پنج کودک زیر ۱ سال برای کروناویروس در ایالت تگزاس با آزمایش روبرو شده اند.. مقامات محلی برای تبدیل شدن به یکی از جدیدترین نقاط مهم، از ساکنان برای کمک به جلوگیری از گسترش آن کمک می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ از ماه ژانویه، مقامات بهداشتی بیش از 3.6 میلیون مورد Covid-19 را در سراسر ایالات متحده شناسایی کرده اند. براساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز ، نزدیک به 140،000 نفر جان باخته اند. در شهرستان Nueces در تگزاس ، جایی که Corpus Christi در آن واقع شده است ، تعداد موارد جدید کرونا ویروس در ماه ژوئیه پس از یک روند مسطح افزایش یافت. این ویروس ده ها نوزاد را آلوده کرده است و مقامات محلی از مردم می خواهند که ماسک بپوشند و مسافت اجتماعی را انجام دهند.

آنت رودریگز ، مدیر بهداشت عمومی Corpus Christi Nueces County گفت: "ما در حال حاضر 85 نوزاد زیر یک سال در شهرستان نوچس داریم که همگی تست مثبت Covid-19 را دارند." "این نوزادان حتی اولین روز تولد خود را هم هنوز نیاوردند. لطفاً ما را یاری کنید تا شیوع این بیماری را متوقف کنیم." وی جزئیات بیشتری در مورد شرایط آنها ارائه نکرد. پیتر زانونی ، مدیر شهری Corpus Christi گفت: "شهرستان نوچس سریعترین رشد را در موارد جدید به طور متوسط ​​هفت روز نسبت به سایر مناطق شهری در ایالت دارد." وی گفت: "ما گفتیم که کورپوس کریستی حدود 8،100 مورد کروو ویروس و 82 مرگ و میر ناشی از ویروس دارد و به همین دلیل آن را به یک مشکل بزرگ برای شهرستان نوچس تبدیل کرده است." ولسوالی هایی مانند کامرون و هیدالگو بسیار ناخوشایند هستند ، مقامات بهداشتی در حال جمع آوری کامیون های یخچال و فریزر هستند تا اجساد را در آنجا پر کنند. توانایی صدور سفارش در منزل برای کمک به موارد کرونویروس. "تگزاس اکنون جایی نیست که باید به مبارزه با Covid-19 مربوط باشد. بنابراین ، دفتر شما باید فوراً اقدامات لازم را برای جبران دوباره تلاش ها برای بازگشایی سریع دولت انجام دهد. که با نادیده گرفتن دستورالعمل های CDC بوجود آمده است ، "نامه گفت:" ما باید محلی را به شهرستانها و شهرستانها ارائه دهیم تا کاری را انجام دهند که به نفع جوامع آنها باشد.

منبع:https://www.eghtesadnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-70/350376-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B3



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

مقدار شیر خوردن نوزاد کم شده و زود به زود گرسنه می شود، وسط شیر خوردن گریه میکند.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
پسرم ۲ماهو خوردیه مسائلی ک پیش آمد برایم
رامیگویم
لطفا راهنماییم کنید:
۱.مقدارشیرخوردن نوزاد کم شده و زود زود گرسته می شود
۲.وسط شیرخوردن گریه میکند گاهی وقتا شکمش را بسمت بالا میدهد گاهی وقتا پاهایش رابالا می اورد و به خودش می پیچد یه چیزایی تو ذهنم هست می خواهم نظر شما را هم بدانم


پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
مادر عزیز علت بروز درد و نفخ در شیرخواران ناتوانی روده در هضم کامل شیر دریافتی و روش های نادرست شیردهی است. شیردهی طولانی مدت از پستان، استفاده از پستانک یا شیشه شیر و استفاده از شیر خشک از جمله علل تشدید این مساله است. با تصحیح روش‌های نادرست شیردهی، گرفتن آروغ کودک و رعایت دستورات غذایی توسط مادران مانند پرهیز از مصرف غذاهایی که باعث تشدید نفخ نوزاد می شود نظیر لبنیات، حبوبات، غذاهای دارای ادویه فراوان، شکلات، کاکائو، سبزیجات خام و سالاد می توان تا حد زیادی از شدت بی قراری نوزاد کاست.


پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان:
مادر عزیز علامت های خوب شیر خوردن بچه، شنیدن صدای قورت دادن است. بچه هایی که بی قراری می کنند و خودشان را تکان می دهند و در هنگام شیر خوردن پاهایشان را در شکم خم می کنند، اکثرشان رفلاکس دارند و از برگشتن شیر اذیت می شوند. بعضی از مادرها تجربه کم در مورد بچه داری دارند. پوزیشن شیردهی خیلی مهم است. اگر درست نباشد بچه هوا بلع می کند و دچار نفخ می شود که این باعث اذیت شدن بچه و بی قراری او می شود. فیلم ها و کتاب هایی درباره نحوه درست شیردهی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. در صورتی که این موارد را رعایت کنید و باز هم بی قراری فرزندتان ادامه داشت، فرزندتان رفلاکس دارد.

منبع: https://niniban.com/fa/news/222664/%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

پسرم موقع شیر خوردن خیلی گاز می گیرد به طوری که نوک پستانم عفونت کرده و سفید شده.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام پسرم موقع شیر خوردن خیلی گاز می گیرد بطوریکه نوک سینه ام عفونت کرده و سفید شده. برای برطرف شدن عفونت چکار کنم؟ ممنون


پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز شایع ترین علت درد مادر در هنگام شیردهی تکنیک غلط شیردهی است. در موقع شیردهی حتما روی صندلی بنشینید و صورت نوزاد مقابل صورت شما قرار گیرد و به غیر از نوک پستان هاله را هم در دهان نوزاد بگذارید. اگر در حالت درازکش شیر دهید نمی توانید نکات بالا را رعایت کنید و این باعث زخم شدن نوک پستان می شود. اگر درد و زخم دارید بعد از شیر دادن چند قطره از شیر خود را بر روی محل زخم پستان بگذارید و صبر کنید که شیر در معرض هوا خشک شود. چند بار این کار را تکرار کنید این بهترین و سریعترین درمان زخم پستان است.

منبع:https://niniban.com/fa/news/222667/%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%85-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

پسر من در ۶ ماهگی دندون های فک پایینش بیرون اومد، الان که ۹ ماهشه دندون های کناری فک بالا داره بیرون میاره.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام پسر من ۶ ماهگی دندون های فک پایینش بیرون اومد، الان ۹ ماهشه دندون های کناری فک بالا داره بیرون میاره و دندون های میانی فک بالا نداره، ایا این ترتیب مشکل نداره؟


پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
مادر عزیز ترتیب دندان درآوردن شیرخوار اهمیتی ندارد، گاهی ممکن است مدتی دندان در نیاورد سپس چند تا با هم یه یک مرتبه در بیایند.

منبع:https://niniban.com/fa/news/222662/%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

فرزندم ۱۰ ماه تمام دارد. با هر بار تغذیه بلافاصله دفع مدفوع دارد. از طرفی وزنش هم کم است.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام فرزندم ۱۰ماه تمام دارد. با هر بار تغذیه بلافاصله دفع مدفوع دارد. از طرفی وزنش هم کم هست. آیا دفع اینگونه مشکلی دارد و می تواند باعث کمبود وزن شود؟
با تشکر


پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
مادر گرامی تعداد دفعات مدفوع نوزاد مشکلی ندارد. سعی کنید مسائل مربوط به تغذیه و شیردهی نوزاد را رعایت کنید. اگر وزن گیری مطابق منحی رشد بود جای نگرانی نیست اما اگر وزن گیری مناسب نبود حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.

منبع: https://niniban.com/fa/news/222672/%D8%AF%D9%81%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

نوزاد در سه ماهگی شروع به نتیجه گیری از دنیای اطراف می کند. او به همه چیز با دقت و کنجکاوی نگاه می کند.
چگونگی رشد نوزاد سه ماه در هفته های این ماه، موضوعی است که در این مطلب درباره آن خواهید خواند، اما این مطلب درباره روحیات شما در این دوران نیز، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد.
زندگی شما در هفته اول نوزاد سه ماهه: هنگامی که افسردگی پس از زایمان به سراغ شما می آید
- حدود ده تا پانزده درصد خانم ها از افسردگی پس از زایمان رنج می برند بنابراین خجالت نکشید و با پزشک خود صحبت کنید.
اگر هنوز احساس خوبی ندارید سوالات زیر را از خود بپرسید:
سوال 1: آیا مشکل خواب دارید؟
سوال 2:آیا بیشتر مواقع احساس خستگی می کنید؟
سوال 3: آیا اشتهای شما کم شده است؟
سوال 4:آیا نگران چیزهای کوچک هستید؟
سوال 5: آیا برای خود وقت ندارید؟
سوال 6: آیا فکر می کنید نوزاد بدون شما راحت تر است؟
سوال 7: آیا فکر می کنید همسرتان از رفتار شما خسته می شود؟
سوال 8:آیا فکر می کنید مادرهای دیگر بهتر از شما هستند؟
سوال 9: آیا برای چیزهای کوچک گریه می کنید؟
سوال 10: آیا از چیزهایی که قبلا لذت می بردید لذت نمی برید؟
سوال 11: آیا از خانواده و دوستان دور شده اید؟
سوال 12: آیا از خارج رفتن از خانه به تنهایی می ترسید؟
سوال 13: آیا حملات نگران کننده داشته اید؟
سوال 14: آیا به طور غیر قابل توضیحی عصبانی شده اید؟
سوال 15: آیا به سختی تمرکز می کنید؟
سوال 16: آیا فکر میکنید مشکل دارید؟
سوال 17: آیا فکر می کنید همیشه همین طور خواهید بود و بهتر نمی شوید؟
اگر به سه سوال جواب مثبت داده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

همه چیز در مورد نوزاد سه ماهه
جوش‌های قسمت پوشک
چه چیزی باعث این جوش ها می شود؟
این جوش ها به دلیل رطوبت ایجاد میشوند. هنگامی که مدفوع یا ادرار مدت طولانی در پوشک بماند باعث رشد باکتری می شود. گاهی اوقات عفونت پوست ایجاد می شود.
چگونه می توان آن را از بین برد؟
خشکی یکی از راه های درمان این جوش ها است. سعی کنید زود به زود پوشک نوزاد را عوض کنید. مقداری کرم به بدن نوزاد بمالید تا بین پوست نوزاد و مدفوع فاصله ایجاد شود.
به جای پاک کردن نوزاد با دستمال، بدن او را آب گرم بشویید. از صابون های غیر معطر استفاده کنید.
در هنگامی که جوش ها خیلی زیاد هستند به پزشک مراجعه کنید.
روش های جلوگیری از جوش ها:
نوزاد را خشک، تمیز و سرد نگه دارید. پوشک نوزاد را زود به زود عوض کنید اما بدن او را با دستمال پاک نکنید.
پوشک را خیلی سفت نبندید. مقداری فضا برای چرخش هوا بگذارید.
اگر نوزاد را شیر می دهید به کار خود ادامه دهید زیرا از آن جایی که شیر مادر باعث تغییر اسیدیته مدفوع و ادرار می شود از جوش و سوزش های قسمت پوشک جلوگیری می کند.

رشد و تکامل نوزاد سه ماهه در هفته اول
من تو را می شناسم
اگر چه حتی نوزاد یک ماهه شما را از روزهای اول پس از تولد می شناسد اما حالا می تواند آن را نشان دهد. نصف نوزادان در این ماه واکنش به شناخت شما نشان می دهند.
بیشتر آن ها هنگامی که غریبه ای برای آنها شکلک نشان می دهد یا به چشمان آن ها خیره می شود، می خندند. اما در حال حاضر نوزاد، شما را همسرتان و اطرافیان نزدیک را می شناسد.
نوزاد داخل اتاق به دنبال شما می گردد و هنگامی که شما را پیدا می کند با هیجان می خندد یا دست تکان می دهد.
در این ماه نوزاد نسبت به دنیای اطراف و تغییرات محیط اطراف حساس تر شده است.
آن قسمتی از مغز که بین دست و چشم هماهنگی ایجاد می کند، فعال شده است و به نوزاد اجازه می دهد محیط اطراف را به سرعت بشناسد. شنوایی، زبان و بویایی نوزاد فعال تر شده است. هنگامی که نوزاد صدای شما را می شنود، مستقیم به شما نگاه می کند و تلاش می کند جواب شما را بدهد.
پیشرفت زبان نوزاد سه ماهه
- مطالعات نشان می دهد نوزادانی که والدین با آن ها صحبت می کنند، هنگامی که بزرگ می شوند آی کیو بالاتری دارند و دامنه لغات بیشتری نیز می دانند. بنابراین سعی کنید در این زمان با نوزاد حرف بزنید و کلمات مختلفی به او بیاموزید.
- درباره محیط اطراف، اجسام و فروشگاه ها با او حرف بزنید. نوزاد نمی تواند حرف بزند اما این اطلاعات را در حافظه اش ذخیره می کند.

هفته دوم نوزاد سه ماهه
زندگی شما در هفته اول نوزاد سه ماهه: با بدن خود بعد از زایمان ارتباط خوبی برقرار کنید
احتمالا بعد از زایمان کمر و باسن شما بزرگ تر شده است و شکمتان نرم تر شده است. به خودتان زمان بدهید تا به بدن پیش از بارداری برگردید. برخی خانم ها نمی توانند مانند قبل شوند اما نکته مهم این است تا زمانی که وزن شما مناسب باشد بدن شما نیز مناسب است.
اگر نوزاد را شیر می دهید نباید رژیم بگیرید. به جای رژیم غذایی برای لاغر شدن یا ورزش های عجیب، سعی کنید بر روی مواد غذایی مناسب تمرکز کنید.
مقدار کمتری بخورید و غذا را بخوبی بجوید. قبل از این که احساس پر شدن کنید غذا خوردن را قطع کنید.
آب بنوشید. آب خوردن نه تنها از کم آبی بدن جلوگیری می کند بلکه باعث می شود معده پر شود. چای گیاهی، قهوه بدون کافئین و آب ویتامین دار نیز مناسب می باشد.
موادغذایی سالمتر بخورید. سعی کنید مواد مغذی را ترک نکنید.
میان وعده. میان وعده هایی مانند میوه و سبزیجات مناسب است.
ورزش کنید. ورزش را آهسته شروع کنید. اگر پیش از بارداری ورزش می کردید کم کم به عادات خود برگردید.
فراموش کردن واکسن نوزاد سه ماهه
اگر فراموش کنم نوزاد را برای واکسیناسیون ببرم باید چه کاری انجام دهم؟
اگر فراموش کردید واکسیناسیون نوزاد را انجام دهید نگران نباشید. پزشک زمان دیگری برای واکسیناسیون مشخص می کند.

همه چیز در مورد نوزاد سه ماهه
آیا زمانی وجود دارد که نوزاد نیازی به دریافت واکسیناسیون نداشته باشد؟
بله، هنگامی که نوزاد تب دارد یا سرما خورده است می توان واکسیناسیون را انجام داد.
اگر نوزاد مشکلات زیر را دارد با پزشک مشورت کنید:
تب و لرزشدید یا بیماری جدید
کمبود ایمنی بدن یا مصرف قرصی که با ایمنی بدن تداخل دارد
بیماری صرع در نوزاد
تشنج
مصرف استروئید خوراکی به مدت بیش از دو هفته در سه ماه اخیر
واکنش شدید به واکسیناسیون مانند دمای بالاتر از چهل درجه سانتی گراد، گریه شدید و ...
اگر نوزاد من نارس باشد؟
نوزاد نارس و نوزادی که کم وزن باشد، باید واکسیناسیون را طبق برنامه انجام دهد.

رشد و تکامل نوزاد سه ماهه در هفته دوم
هماهنگی دست و پا نوزاد سه ماهه
- نوزاد در حال حاضر می تواند دست تکان دهد و پاهایش را نیز تکان دهد. همچنین زانوها و ران ها نیز انعطاف پذیرتر هستند.
- نوزاد می تواند دست ها را به هم برساند و انگشت ها را باز و بسته کند. سعی کنید هماهنگی بین چشم و دست را با استفاده از یک اسباب بازی مطالعه کنید.
لمس کردن نوزاد سه ماهه
نوزاد دوست دارد لمسش کنید. این لمس کردن باعث ارتباط نزدیک بین شما و نوزاد میشود اما هنگامی که نوزاد ناراحت است این لمس کردن به او آرامش می دهد.
حس لامسه نوزاد را با استفاده از چیزهای مختلف مثل پر بررسی کنید. نوزاد همه چیز را دوست دارد مزه کند بنابراین او را تنها نگذارید.
ماساژ بدن نوزاد، لمس کردن بینی او و بوسیدن آن باعث آرامش نوزاد می شود.
برای ماساژ دادن نوزاد، او را بر روی سطحی صاف و گرم قرار دهید. مقداری روغن کودک بر روی کف دست خود بریزید و بدن نوزاد را با آن ماساژ دهید. با نوزاد صحبت کنید یا برایش شعر بخوانید.
به پاسخ های نوزاد توجه کنید. اگر از ماساژ لذت نمی برد، او را آرام تر ماساژ دهید یا ماساژ را متوقف کنید.

هفته سوم نوزاد سه ماهه
زندگی شما در هفته سوم نوزاد سه ماهه: تغییر دوستی ها
- نوزاد باعث می شود رابطه شما با دوستانتان تغییر کند. برخی افراد هیجان زده هستند و برخی علاقه ای به نوزاد شما ندارند و این باعث تغییر روابط می شود.
- اما سعی کنید با تغییر روابط و شکل جدید روابط با دوستانتان ارتباط داشته باشید و گاهی زمان برای خودتان بگذارید.
برفک چیست؟
برفک نوعی عفونت قارچی در دهان نوزاد است. اگر نقاط سفیدی بر روی لب های نوزاد، داخل دهان و بر روی زبان نوزاد دیدید که به راحتی از بین نمی رود برفک است.
برفک در اثر رطوبت و گرما و محیط شیرین ایجاد می شود. اگر نوزاد را شیر میدهید امکان دارد نوک سینه نیز در اثر برفک آلوده شود. این مسئله باعث خشکی و احساس درد در نوک سینه می شود. اگر استرس دارید بیشتر احتمال ابتلا به آن را دارید. این عفونت می تواند از طریق دستگاه گوارش خارج شود و باعث سوزش در قسمت پوشک شود.
چه کاری می توان برای برفک انجام داد؟
- به پزشک اطلاع دهید. پزشک قرص های ضد قارچ تجویز می کند. اگر نوزاد را شیر می دهید پزشک برای شما نیز قرص تجویز می کند.
- در حین درمان، دست ها را حتما بشویید و اسباب بازی های نوزاد را نیزدر آب در حال جوش قرار دهید.
برفک چگونه نوزاد را تحت تاثیر قرار میدهد؟
نوزاد به راحتی نمی تواند چیزی بخورد چون دهانش درد می کند.

چگونگی رشد نوزاد سه ماهه
نوزاد در این هفته شروع به نتیجه گیری از دنیای اطراف می کند. او به همه چیز با دقت و کنجکاوی نگاه می کند.
نوزاد را صبح جلوی آینه قرار دهید. نوزاد چهره خود را تشخیص نمی دهد اما برایش مهم نیست او از خیره شدن به تصویر لذت می برد.
در حال حاضر نوزاد شب ها به راحتی می خوابد و فقط هنگام شیر خوردن بیدار می شود.
نوزاد در این ماه بیشتر به اطراف توجه می کند و گاهی هنگام شنیدن صدای شما، مکیدن انگشت را قطع می کند.
نوزاد در این ماه از نگه داشتن و لمس کردن اشیا مختلف لذت می برد.
در این ماه نوزاد دوست دارد اجسام را از یک دست به دست دیگر بدهد اما هنوز نمی توانید تشخیص دهید که او دست راست است یا دست چپ. در این سن او کم کم یاد می گیرد که در پاسخ به لبخند شما، لبخند بزند.

چگونگی رشد نوزاد سه ماهه در هفته چهارم
هنگامی که نوزاد را بر روی شکم قرار می دهید، شانه ها و سر را بالا می آورد م با استفاده از دست ها خود را بالا نگه می دارد. این حرکت باعث قوی شدن عضلات نوزاد می شود.
در این هفته نوزاد به حضور شما، صدای شما و حتی چهره شما عکس العمل نشان می دهد.
زندگی شما در هفته چهارم نوزاد سه ماهه: ترک کردن نوزاد
تنها گذاشتن نوزاد با دیگران نگران کننده است. اما گاهی اوقات نیاز است برای برگشتن به سرکار، نوزاد را به پرستار بسپارید. برای این کار از مادرهای دیگر اطلاعات بگیرید و پرستار مناسب انتخاب کنید.
اگر نوزادم چاق شد چه کاری انجام دهم؟
گاهی نوزاد چاق به دنیا می آید گاهی چاق به نظر می رسد. این مسئله نگران کننده نیست کم کم چربی اضافی از بین می رود.
آیا باید نوزاد رژیم خاصی داشته باشد؟
خیر، در ابتدا پزشک قد و وزن نوزاد را بررسی می کند. معمولا پزشک در این سن مخصوص در سن نوزاد دوماهه خیلی حساسیت نشان نمی دهد. بخصوص پیش از افزوده شدن غذاهای جامد به رژیم غذایی نوزاد.
آیا این به معنی این است که نوزاد همیشه مشکل افزایش وزن دارد؟
خیر، یک نوزاد چاق یک بزرگسال با اضافه وزن نخواهد بود. بیشتر نوزادان با راه رفتن کاهش وزن خواهند داشت. با رشد فرزندتان می توانید رژیم غذایی او را تغییر دهید و مانع از چاقی و اضافه وزن او شوید.

منبع:https://niniban.com/fa/news/140461/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%87



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh
به نوزاد ۵ ماهه کمی عسل دادم، البته قاطی میوه میکس شده بود.
 
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید.
من ب نوزاد۵ماهم یکم عسل دادم البته قاطی میوه میکس شده بود.
مقدارش کم بود ولی بهرحال خورده
لطفا بگید چیکار کنم.اگه چ علائمی دیدم باید برم دکتر
 
 
پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
مادر عزیز اگر اتفاقی نیفتاده مشکلی نیست. به دلیل وجود هاگ بوتولیسم در این ماده غذایی از دادن عسل به کودکان زیر یک سال باید خودداری شود چون ممکن است آلرژی‌هایی را در کودک ایجاد کند. در ضمن میوه از 7 الی 8 ماهگی باید برای نوزاد شروع شود.    
 


:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

پسرم ۳ ماه و ۵ روزشه، خواب عمیقی نداره و این موضوع خیلی نگرانم کرده.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام پسرم ۳ماه و ۵ روزش اکثر مواقع که میخوابد همش خواب میبینه یا داره گریه میکنه یا اخماش توهم میشه یا میخنده،و حداقل هم بعد ۱۰دقیقه بیدار میشه خواب عمیقی نداره و این موضوع خیلی ننرانم کرده.
و این که خیلی سخت میخوابه و خوابش هم خیلی کمه در طول روز.
ممنون میشم کمک کنین


پاسخ دکتر عباس شکری، متخصص اطفال:
مادر عزیز نوزاد اگر وزن گیری مناسب دارد جای نگرانی نیست. کم کم عادت هایش تغییر می کند و بدون هیچ مشکلی می خوابد. اما برای بهتر شدن وضعیت خوابش بهتراست او را در محیط آرام و ساکت و بی سر و صدا بخوابانید. گاهی سبک بودن خواب می تواند به علت سیر نشدنش باشد.

منبع: https://niniban.com/fa/news/222671/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

بعضی از زنان باردار دلشان نمی خواهد جنسیت جنینشان را بدانند و تا روز زایمان صبر می کنند، اما بعضی از زنان باردار هم دوست دارند جنسیت جنینشان مشخص شود تا راحت تر کارهای خرید سیسمونی را انجام بدهند درحالی که مؤسس بزرگ‌ترین مرکز ناباروری خاورمیانه اقدام به تعیین جنسیت فرزندان از سوی زوجین را امری اشتباه می‌داند و اقدام برخی پزشکان در این رابطه را غیراخلاقی عنوان می‌کند.
به گزارش راهبرد معاصر؛ امروزه افزایش سطح فرهنگ، اطلاعات، نقش و جایگاه اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و شغلی از سوی هر دو جنس در جامعه سبب شده است، بسیاری از خانواده‌ها دیگر دغدغه داشتن فرزند با جنسیتی خاص را نداشته باشند. اما بخشی از جامعه نیز همواره به دنبال داشتن فرزند با جنسیتی مشخص هستند. تلاش متخصصین ژنتیک، زنان و جنین شناسی این است که مراجعان، به سمت و سویی سوق یابند که اجازه دهند، نظام آفرینش بر اساس طبیعت خلقت کار خود را انجام دهد.اگر به جامعه نگاه کنیم شاهد آن خواهیم بود که میزان اختلاف جمعیت دختر و پسر کمتر از یک درصد بوده و این به این معنا است که در نظام هستی این تعادل وجود دارد. هرچند ارائه این خدمات گاهی ممکن است از بروز مشکلات بعدی در میان زوجین، همچون فرزندانی با نقایص ژنتیکی وابسته به جنس جلوگیری کند.

 

هنوز هم در جامعه و در بین برخی خانواده‌ها این باورها وجود دارد که مصرف غذاهای با طبع گرم یا سرد می‌تواند بر جنسیت فرزند تاثیرگذار باشد و در حالی مصرف بیش از حد یا محدود برخی از مواد غذایی توصیه می‌شود که گاهاً تبعات زیادی را برای خود و فرزندشان به همراه دارد.

 

باب شدن برخی از مراسم‌های جدید و تجملاتی مانند جشن‌های تعیین جنسیت فرزندان نیز به تشدید این دغدغه‌ها دامن زده است.

 

در همین رابطه پروفسور «عباس افلاطونیان» موسس بزرگترین مرکز ناباروری خاورمیانه در یزد اقدام به تعیین جنسیت فرزندان از سوی زوجین را امری اشتباه می‌داند و اظهار می‌کند: انجام این قبیل اقدامات برای زوجین ‌توسط پزشکان نیز امری کاملاً اشتباه و غیراخلاقی است.

 

وی با بیان این که مرکز ناباروری یزد نسبت به این مسئله به هیچ وجه اقدام نمی‌کند، می‌گوید: نکاتی که گاهاً برخی پزشکان برای زوجین تجویز و توصیه می‌کنند در واقع نوعی فریب‌کاری است و امکان تحقق ادعاهای آنها یک تا دو درصد است.

 

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر این که باید فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد، عنوان می‌کند: باید فرهنگ جامعه و پذیرش فرزند در هر جنسیتی ارتقا یابد.

منبع: https://rahbordemoaser.ir/fa/news/21215/%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

هیچ راهنما و دستورالعملی برای میزان آبی که نوزاد باید بنوشد وجود ندارد ولی در کل گفته میشود با چند قاشق غذاخوری در روز آغاز شود.

آب سالم ترین نوشیدنی برای بچه ها و بزرگسالان است ولی در آغاز زندگی یعنی زمان نوزادی توصیه میشود آب به نوزاد داده نشود.
بهترین ماده غذایی که میتوانید در شش ماه نخست تولد به کودک بدهید شیر است. شیر، کودک را از آب و مایعات دیگر مثل گلوکز، آب قند و نبات یا آبمیوه بی‌نیاز میکند ، برای این که 88 درصد شیر مادر از آب تشکیل یافته و نیاز فرزند شما را به آب از بین می برد.
بسیاری از مادران دغدغه این را دارند که آب دادن به نوزاد باید از چند ماهگی یا چند هفتگی آغاز شود. احتمالا در یک روز گرم تابستانه هنگامی که مادری آب می خورد این فکر را میکند که باید کمی آب به نوزاد چهار ماهه خود دهد تا خنک شود ولی آیا این کار بدون ضرر خواهد بود؟

از چه زمانی میتوان به نوازد آب داد؟
به طور کلی آب دادن به کودک را باید از 6 ماهگی آغاز کرد. تا رسیدن به این زمان بچه می تواند آب مورد نیاز بدنش را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت کند. در این سن کودک به آب خنک نیازی ندارد و درصورتی که سر خود پیش از 6 ماهگی به فرزندتان آب بدهید دستگاه گوارش وی نمیتواند مواد مغذی را از شیر جذب کند. بعلاوه آب با پر کردن حجم معده کودک اشتهای او را برای خوردن شیر کاهش می دهد. در موارد نادر دادن آب به نوزاد زیر 6 ماه باعث مسمومیت آبی می شود که خطر بی هوشی و چه بسا اغما را بهمراه دارد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که شیرخوار آب زیادی خورده و غلظت سدیم در بدنش پائین آمده باشد. در این صورت اعتدال بین الکترولیتهای بدن برهم خورده و بافتها متورم میشوند.

آیا رقیق کردن شیر خشک، کودک را در خطر مسمومیت آبی قرار می دهد؟
هیچوقت تلاش نکنید که شیر خشک را با آب بیش تر رقیق کنید. حتماً دستور روی جعبه شیرخشک را مطالعه کرده و به همان میزان گفته شده آب استفاده کنید. اضافه کردن آب بیشتر به شیر خشک نه تنها کودک را در خطر ابتلا به مسمومیت قرار میدهد ، بلکه سبب کاهش دریافت ریز مغذی ها توسط بدن کودک میشود .حتما برای تهیه شیرخشک، از دستور نوشته شده روی بسته آن استفاده کنید.

نوزاد چقدر آب احتیاج دارد؟
هیچ راهنما و دستورالعملی برای میزان آبی که نوزاد باید بنوشد وجود ندارد ولی در کل گفته میشود با چند قاشق غذاخوری در روز آغاز شود و در حدود یک سالگی به یک چهارم تا نیم فنجان برسد. درصورتی که نوزاد شما اندکی بیش تر یا کم تر هم آب بخورد جای نگرانی نیست. آب پاکیزه شهری یا آب معدنی بدون افزودنی برای نوزاد کافی است و نیازی به تصفیه کردن یا خالص کردن آن نیست و فقط بهتر است جوشانده شود. هیچ وقت آب مقطر یا آب نرم شده (یعنی حذف کلسیم با شیوه های گوناگون) به نوزاد ندهید زیرا زیان آور هستند. هیچوقت از آب های گازدار یا کربناته به نوزاد ندهید زیرا گازدار شدن معده مضر است. چه بسا در فروشگاه ها آب اختصاصی نوزاد عرضه میشود که مفید بودن آنها بی اساس است.

بهترین وسیله برای آب دادن به نوازاد :

- از یک فنجان دسته دار استفاده کنید.
- کودک خود را برای نگهداری فنجان اموزش دهید.
- سپس فنجان را به میزان کافی شیب دهید تا آب بطور پیوسته جریان یابد.
- شما باید این کا را بطور مرتب انجام دهید تا زمانیکه بچهبتواند فنجان را بدون کمک نگه دارد.

چه زمانی میتوان به نوزاد آبمیوه داد؟
این که شما از شش ماهگی به بعد میتوانید به نوزاد آب دهید به این معنی نیست که دادن هر نوشیدنی دیگر هم مشکلی ندارد. آبمیوه در کل ضروری نیست زیرا دارای شکر میوه است و درصورتی که هم قرار است آبمیوه داده شود مطمئن شوید که آبمیوه طبیعی و جدید باشد نه آبمیوه دارای مواد نگهدارنده. اندازه آبمیوه هم بهتر است از ۱۰۰ گرم در روز بیش تر نشود. در ۶ ماهگی که آب دادن به نوزاد را آغاز می کنید صرفا آب بدهید نه آب طعم دار یا شیرین شده با شکر، پس از گذشت چند ماه دیگر میتوانید آبمیوه را آغاز کنید.

نکاتی برای آب دادن به نوزاد:
- آب چشمه و حتی آب های تصفیه شده داخل بطری هم باید جوشانده شوند.
- آب جوشیده را میتوان در مقدار کم و در یک ظرف استریل درب دار نگهداری کرد.
- آب جوشیده به مدت دو تا سه روز در یخچال و 24 ساعت در دمای محیط قابل نگهداری است.
- جوشاندن آب، سبب حذف مواد شیمیایی و یا معدنی آب نخواهد شد.

منبع: https://namehnews.com/fa/news/590998/%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D9%88-%D8%A2%D8%A8-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

لیما:یک نوزاد پیش‌رس که در بدو تولد در پرو به ویروس کرونا مبتلا شده بود پس از مراقبت‌های بیمارستانی، این بیماری را پشت سر گذاشت. به گزارش یورونیوز، مادر 27ساله این نوزاد بیش از 30روز زمان بهبود این نوزاد را در بخش مراقبت‌های ویژه تحمل کرد. این نوزاد با وزن 542گرم به دنیا آمده بود و با وجود ابتلا به کرونا کمتر متخصصی امید به زنده ماندنش داشت.

منبع: http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/105483/%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d8%b1%d8%b3-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7.html



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

رابطه عاطفی میان مادر و نوزاد به روابط اجتماعی کودک در آینده شکل داده و نحوه برخورد مادر با کودک در چگونگی اجتماعی شدن و کسب مهارت‌های اجتماعی فرزند تاثیر بسزا دارد.
دکتر مریم میرزاده/ شهرآرانیوز - امروزه بسیاری از والدین ایرانی با چالش‌های فراوانی در ارتباط با فرزندان خود روبه‌رو هستند. اشتغال والدین و کمبود وقت نقش آن‌ها را در زندگی فرزند تحت‌الشعاع قرار داده و از طرفی دیگر، دنیای بیرونی با نفوذ در درون خانواده تاثیرگذاری والدین بر فرزندان را به چالش کشیده است.

همچنین دختران امروز، طی یک روند طبیعی و موروثی، به‌زودی همسر و مادر آینده می‌شوند، قبل از آن‌که به اندازه کافی به اهمیت نقش و تاثیر خود بر آینده فرزندشان آگاه باشند و در این مورد آموزش ببینند؛ لذا بر اساس قواعد و تجاربی که از نحوه تربیت والدین خود آموخته و اکتساب کرده‌اند، رویه‌ای تکراری با همسر و فرزند خود پیش می‌گیرند که اگر چنانچه اصلاح نشود می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر و مادام‌العمری بر سلامت روانی کودک آینده بگذارد. بی‌دلیل نیست که برخی روان‌شناسان معتقدند تربیت فرزند از ۲۰ سال قبل از تولد شکل می‌گیرد.

رابطه مادر و کودک مهم‌ترین اصل در رشد شخصیت انسان
رابطه عاطفی میان مادر و نوزاد به روابط اجتماعی کودک در آینده شکل داده و نحوه برخورد مادر با کودک در چگونگی اجتماعی شدن و کسب مهارت‌های اجتماعی فرزند تاثیر بسزا دارد. در واقع، دل‌ بستگی بین مادر و کودک شالوده اجتماعی شدن کودک را در سال‌های بعدی پی‌ریزی می‌کند. این پیوند در رشد سالم کودک امری جدی، گسترده و فوق‌العاده است.

ناتوانی کودک در برقراری پیوند دل بستگی استوار با یک یا چند تن در سال‌های اولیه زندگی با ناتوانی او در برقراری روابط فردی نزدیک در دروه بزرگ‌سالی ارتباط دارد.

دل‌بستگی عبارت است از پیوند عاطفی عمیقی که با افراد خاص در زندگی خود برقرار می‌کنیم، طوری که باعث می‌شود وقتی با آن‌ها تعامل می‌کنیم، احساس نشاط و شعف کرده و هنگام اضطراب، از اینکه آن‌ها را در کنار خود داریم، احساس آرامش کنیم.

عشق مادری در دوراهی نوزادی و کودکی برای سلامت روانی همانند ویتامین‌ها و پروتئین‌ها برای سلامت جسمانی ضرور است. داشتن رابطه گرم، صمیمی و مداوم بین مادر و کودک امری حیاتی است. دل‌بستگی باعث نزدیک نگهداشتن فرزند به مادر می‌شود و بدین ترتیب، احتمال بقای کودک را افزایش می‌دهد.
موضوع اصلی نظریه دل‌بستگی این است که مادرانی که نیاز‌های کودکانشان را برآورده می‌کنند، نوعی حس امنیت در آن‌ها به وجود می‌آورند.

پایگاه ایمن کودک را دلگرم می‌کند
کودک می‌داند که مراقبش قابل اتکاست و این امر پایه مطمئنی برای او به وجود می‌آورد تا به کشف جهان بپردازد. دل‌بستگی موجب کاهش اضطراب می‌شود. «پایگاه ایمن» کودک را قادر به دل کندن از دل‌بسته‌ها و کاوش در محیط می‌سازد و کودک می‌تواند با دلگرمی و اطمینان به کاوش در محیط بپردازد.

به طور کلی، دل‌بستگی را می‌توان جو هیجانی حاکم بر روابط کودک با مراقبش تعریف کرد. اینکه کودک مراقب خود را که معمولا مادر اوست می‌جوید و به او می‌چسبد موید وجود دل‌بستگی میان آن‌هاست. نوزاد انسان حدود شش ماهگی شروع به دل‌بستگی می‌کند و پس از آن، ترس از غریبه‌ها را نشان می‌دهد. روان‌شناسان معتقدند اگر دل‌بستگی در یک تا ۹ سال اول زندگی رخ ندهد، بعد از آن احتمالا خیلی دیر و با دشواری شکل می‌گیرد.

نوزاد انسان از ابتدای تولد رفتار‌های خاصی دارد که برانگیزاننده هستند، زیرا موجب مجاورت بین مادر و نوزاد می‌شوند. این رفتار‌ها «رفتار‌های دل‌بستگی» نامیده می‌شوند. در هفته‌های اول زندگی، نوزاد تقریبا به طور کامل به مادر وابسته است، اما هنوز به مادر دل‌بسته نشده است. ایجاد دل‌بستگی تقریبا از شش‌ماهگی شروع می‌شود. این وابستگی کم و بیش با رشد کودک کم می‌شود. در واقع، به نقش دل‌بستگی در ترغیب احساس ایمنی تاکید شده است. دل‌بستگی موجب مستقل شدن کودک شده و بدین صورت، وابستگی از دل‌بستگی متمایز می‌شود.

رفتار وابستگی منشا زیستی دارد و اساس پیوند‌های عاطفی درازمدت را تشکیل می‌دهد.

روان‌شناسان وابستگی را شکلی از درماندگی می‌دانند. به عقیده آن‌ها کودک وابسته نه‌تن‌ها درصدد جست‌وجوی تماس با مادرش است بلکه دائما درصدد کسب تایید و پذیرش از جانب دیگران است و چنین ویژگی‌ای در بزرگ‌سالی بیمار گونه است.

فروید اولین کسی بود که اظهار کرد پیوند عاطفی نوباوه با مادر مبنای همه روابط بعدی است. زمانی که مادر گرسنگی بچه را رفع می‌کند، بچه‌ها یاد می‌گیرند نوازش‌های نرم، لبخند‌های گرم و کلام تسلی‌بخش او را ترجیح دهند.
گر چه تغذیه زمینه‌ساز مهمی برای رابطه نزدیک است، دل‌بستگی فقط به ارضای گرسنگی وابسته نیست.

در واقع، قصد اصلی و اولیه نظریه‌پردازان دل‌بستگی این بود که علت ایجاد نزدیکی و رابطه نوزاد با مادر نه به دلیل نیاز به غذا و تامین سلامت جسمی نوزاد است بلکه ایجاد نوعی رابطه امن و کسب امنیت روانی نوزاد است که بین مادر و فرزند چنین رابطه گرم و سرشار از صمیمیتی ایجاد می‌کند.

هر شخص برای رشد سالم به پیوند عاطفی نیاز دارد
والدین حساس به احساس امنیت در کودک، پایه‌هایی برای سلامت روانی او هستند. دل‌بستگی دارای مولفه‌ای تکامل‌یابنده است و به بقای انسان کمک می‌کند. «گرایش به ایجاد پیوند‌های عاطفی قوی به افراد به‌خصوص، یک مولفه اصلی طبیعت انسان است.»

روابط دل‌بستگی نقش بسیار مهمی در احساس امنیت ما دارند. برای کودکان، این رابطه ابتدا با والدین برقرار می‌شود و در بزرگ‌سالان با یک زوج. رابطه ناایمن موجب بی‌اعتمادی، مشکل در هماهنگی و حساس بودن و نارضایتی هیجانی در روابط زوجی در بزرگ‌سالی می‌شود.

در واقع، یک رابطه دل‌بسته ایمن می‌تواند عملکرد و شایستگی را در روابط بین‌فردی تسهیل کند. همه ما در جست‌وجوی کسب امنیت و راحتی در رابطه با همسرمان هستیم. اگر فرد چنین امنیت و راحتی‌ای را به دست آورد، می‌تواند در مسیر امنی که توسط همسر فراهم آمده است گام بردارد و مطمئن شود که می‌تواند در سایر فعالیت‌ها نیز موفق باشد. مهم‌ترین ویژگی روابط دل‌بسته احساس امنیت و تعلق است به طوری که فرد، دیگر احساس تنهایی و ناراحتی نکند.

احساس امنیت و رابطه مستقیم اضطراب
اگر فرد در رابطه با اجتماع به‌خصوص کودک در رابطه باخانواده، احساس امنیت خود را از دست بدهد، دچار اضطراب اساسی می‌شود.
عواملی که از طرف جامعه و به‌خصوص خانواده در کودک احساس ناامنی ایجاد می‌کنند عبارت‌اند از: تسلط زیاد، بی‌تفاوتی، رفتار بی‌ثبات، بی‌احترامی به احتیاجات کودک، توجه و محبت بیش از اندازه، نبود گرمی و صمیمیت کافی، تبعیض، محافظت شدید، واگذاری مسئولیت زیاد یا برعکس، پرخاشگری و خشونت برای کسب احساس امنیت.
کودک در مقابل این رفتارها، روش‌های مقابله‌ای مختلفی از خود نشان می‌دهد. همچنین می‌تواند آن‌ها را فراگیرد. این رفتار‌ها نوع شخصیت و منش او را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین به اعتقاد روان‌شناسان، همه کودکان بهنجار احساس دل‌بستگی پیدا می‌کنند و الگوی دل‌بستگی، شالوده رشد عاطفی و اجتماعی سالم در دوران بزرگ‌سالی را پی‌ریزی می‌کند.

پاسخ‌دهی حساس به علائم شیرخوار، نظیر در آغوش گرفتن هنگام گریه کودک، باعث می‌شود شیرخوار ماه‌های بعد کمتر گریه کند. تماس جسمی با مادر هنگامی که کودک علائمی را می‌فرستد نیز با رشد خوداتکایی در سنین بعدی (در مقابل وابستگی اتکایی) ارتباط دارد.

چه مادرانی کودکان مضطرب دارند؟
مادرانی که پاسخ‌دهی ضعیفی دارند یا پاسخ‌دهی هیجانی همراه با اضطراب دارند (و اصطلاحا موقع گریه کودک آشفته می‌شوند و به هم می‌ریزند) کودکان مضطربی بار خواهند آورد.

لازم است توجه داشته باشیم در ۶ ماه اول زندگی که شیرخوار نیاز‌هایی اساسی برای بقا دارد و قادر به حفاظت از خود نیست و با گریه کردن مادر را آگاه می‌کند، لازم است مادر در سریع‌ترین زمان ممکن او را در آغوش بگیرد و نیازش را برآورده سازد تا کودک احساس امنیت کند. بعد از شش‌ماهگی، مادر می‌تواند برای بر طرف کردن نیاز کودک، کمی تامل کند. این باعث می‌شود کودک صبر کردن را بیاموزد. لازم است در نظر داشته باشیم این تامل نباید طولانی باشد، و در حدی نباشد که کودک بی‌قرار شود.

از یک‌سالگی به بعد، مادر باید به برخی خواسته‌های کودک پاسخ ندهد تا کودک ناکامی را تجربه کند. اگر کودک از ابتدا الگوی دل‌بستگی ایمن داشته باشد، تحمل ناکامی برای او آسان‌تر خواهد بود و انطباق با وقایع برای او ساده‌تر است.

منبع:  https://shahraranews.ir/fa/news/35166/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به ضعیف بودن سیستم ایمنی نوزادان، از مادران خواست در هنگام شیردهی، به ویژه در هفته های ابتدایی تولد نوزاد رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

دکتر طراوت فاخری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش موثر شیر مادر در تقویت سیستم ایمنی نوزادان گفت: تغذیه با شیر مادر نقش موثری در پیشگیری از بیماریهای مختلف عفونی و ویروسی در نوزادان دارد.

وی افزود: در بحث کرونا نیز تغذیه با شیر مادر می تواند با تقویت سیستم ایمنی نوزاد نقش موثری در افزایش توان مقابله نوزادان با این بیماری داشته باشد.

فاخری تصریح کرد: مسئله مهم در این بین طریق شیردهی است و با توجه به شیوع کرونا، توصیه می شود مادران هنگام شیردهی و بویژه در هفته های ابتدایی تولد نوزاد حتما از ماسک استفاده کنند، چون این احتمال وجود دارد که مادران مبتلا و یا ناقل کرونا باشند و خود اطلاعی نداشته باشند.

وی افزود: همچنین قبل از شیردهی دستان مادر و قسمت سینه که نوزاد از آن تغذیه می کند باید شست و شو داده شده و تمیز شود.

فاخری خاطرنشان کرد: مادرانی که از شیرخشک برای نوزاد خود استفاده می کنند هم باید تمام وسایل و شیشه شیر نوزاد را ضدعفونی و گندزدایی کنند.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: توصیه دیگر این است که مادران تا حد امکان نوزادان را به افراد مختلف نسپرند و همواره مراقب فاصله دیگران با نوزادان باشند تا نوزاد آنها مبتلا نشود.

فاخری خاطرنشان کرد: مادرانی که عفونت فعال دارند باید تا رفع کامل عفونت از شیردهی به نوزاد خودداری کنند و در این مدت نیز رعایت فاصله را با نوزاد داشته باشند.

منبع: http://www.isna.ir/news/99042820148/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

برای رفع تب واکسن ۲ ماهگی پسرم ایبوپروفن تجویز کردن. میتوانم از آن برای فرزندم استفاده کنم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام . پسر ۵۳ روزه دارم که مبتلا به فاویسم هست .برای واکسن ۲ ماهگیش جهت رفع تب ایبوپروفن تجویز کردن میتوانم از این برای فرزندم استفاده کنم ( نظر دو فوق تخصص نوزادان به مصرف ایبوپروفن بود )؟


پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
دوست عزیز دمای زیر بغل 37.3 به بالا تب محسوب می شود. برای پیشگیری از تب و یا پایین آوردن تب می توانید به مدت 48 ساعت شربت استامینوفن به نوزاد بدهید.

منبع:https://niniban.com/fa/news/222762/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%AA%D8%A8-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D9%88%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D9%85



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

دختر ۴ ماهه و ۵ روزه من رفلاکس پنهان داره، باکلوفن مصرف میکنه. کی خوب میشه؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دختر۴ ماهه و ۵ روزم رفلاکس
پنهان داره ،نصف نکسیوم ۲ ماهه وباکلوفن۲۴ روزه داره مصرف میکنه ولی گریه و جیغ میکشه هنوز خوب نشده،فقطم شیر اپتامیل پپتی جونیور میخوره،هر یه ربع از خواب بیدار میشه،تاکی باید دارو بخوره؟ کی خوب میشه؟داروهاش روش اثر نداره


پاسخ دکتر مرتضی عبداللهی، متخصص اطفال:
مادر عزیز ریفلاکس در نوزادان و شیر خواران بسیار شایع است، ولی در کودکانی که فقط شیر مادر میخورند و وزن گیری نرمال دارند اغلب نیاز به درمان دارویی نیست. این کودک بهتر است ابتدا یک عکس باریوم (عکس رنگی) بگیرد. البته بعضی از متخصصین رادیولوژی با تجربه با سونوگرافی هم ریفلاکس را به خوبی تشخیص میدهند. سپس در صورت عدم وجود ریفلاکس شدید برای این کودکان میتوان فرنی و غذاهای نیمه جامد را زیر نظر متخصص شروع نمود که سبب بهبود سریع ریفلاکس میشود.

منبع: http://nozad.loxblog.com/admin.php#purchasing



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

یکی از نکات کلیدی که خانم‌های باردار باید هنگام چیدمان سیسمونی به آن توجه کنند، نورپردازی اتاق نوزاد است.
یکی از نکات کلیدی که خانم‌های باردار باید هنگام چیدمان سیسمونی به آن توجه کنند، نورپردازی اتاق نوزاد است. به نظر شما چه مقدار نور برای اتاق نوزاد کافی است و بچه‌های کوچک چطور از نورپردازی نامناسب آسیب می‌بینند؟ آگاهی از چگونگی نورپردازی به شما کمک می‌کند که هنگام تنظیم نور اتاق نوزاد و قبل از خرید لوستر و چراغ‌خواب، نسبت به اصول مهم نورپردازی آگاهی بیشتری داشته باشید و اتاقی با نور مناسب برای نوزاد فراهم‌سازید. دکوراسیون مناسب اتاق کودک در واقع متشکل از وسایلی بوده که بتواند امنیت کودک را در اتاق خوابش تامین کرده و در واقع بتوان با گرد هم آوردن برخی از وسایل مختلف نیاز‌های اولیه کودک را تامین کرد؛ نیاز هایی که در واقع می توانند سلامتی و شادابی کودک را تضمین کرده و به رشد جسمی و فکری کودک کمک بسیاری کنند. یکی از اجزای دکوراسیون داخلی اتاق کودک همان نورپردازی اتاق کودک است و یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون در اتاق کودک بشمار می رود.یادتان باشد زمانی که برای نور اتاق کودک خود برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنید نباید این وسایل روشنایی در نزدیکی دست کودک باشند؛ برای ایجاد امنیت بیشتر در اتاق‌خواب بهتر است لامپ‌های روشنایی به دیوار کوبیده شوند و دارای پایه‌ای چرخشی باشند که بتوان بازی با نورها را به نحو احسن در اتاق کودک انجام داد. یادتان باشد نورپردازی باید قابلیت تغییر شدت نور داشته باشد تا در هرزمانی از شبانه‌روز نور موردنیاز کودک فراهم شود. یکی از نکاتی که باید در نورپردازی اتاق کودک رعایت کنید میزان شدت نور است؛ نورپردازی اتاق کودک باید به نحوی انجام شود که تاریکی بیش‌ازحد فضا منجر به ترس وی نشود؛ این نورپردازی باید به‌گونه‌ای باشد که شب‌هنگام نور ملایمی در اتاق وی وجود داشته باشد تا کودک در هنگام بیداری احساس آرامش داشته و چشمانش محیط اطراف را ببینید؛ مضاف بر اینکه نورپردازی نباید آن‌قدر زیاد باشد که چشمان او را خسته کرده و از خواب کودک جلوگیری کند.
اگر کودک شما قدرت درک و فهم بیشتری داشته و سن بالاتری دارد؛ بهتر است از وی برای انتخاب رنگ لامپ‌های اتاقش نظر بخواهید؛ کودکان در محیط‌هایی که به سلیقه خود طراحی کرده‌اند احساس امنیت و آرامش خاطر بیشتری داشته و چنین محیط‌هایی برای آن‌ها از جذابیت بالاتری برخوردار است. اگر تمایل به استفاده از انواع لامپ‌های روشنایی دارید توصیه می‌کنیم از لامپ‌های سقفی و آن دسته از لامپ‌هایی که دارای یک‌لایه پوشش‌دهنده بر روی خود هستند استفاده کنید؛ چنین لامپ‌هایی نوری ملایم وارد اتاق‌خواب کرده و برای آن دسته از اتاق‌خواب‌هایی که دارای ابعاد کوچکی هستند بسیار مناسب است. انواع مختلفی از لوسترهای مناسب برای اتاق‌خواب کودک نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

از نورپردازی شدید پرهیز کنید
نورهای ملایم هر اتاقی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. ازاین‌رو اگر می‌خواهید در شرایط بهتری به نوزاد تازه متولدشده خوشامد بگویید، از نورپردازی شدید خودداری کنید. یکی از مزایای نورپردازی ملایم این است که کنتراست بین نور و تاریکی را کاهش می‌دهد. درنتیجه از تحریک بیش‌ازحد سلول‌های بینایی نوزاد پیشگیری کرده و سبب می‌شود که فرزند شما راحت‌تر استراحت کند. نکته دیگر این است که توصیه می‌شود جهت نورپردازی در اتاق نوزاد از لامپ هالوژن و همین‌طور لامپ‌های حبابی استفاده نکنید. این سبک نورپردازی اضطراب و ناراحتی نوزاد را به همراه دارد و شاید سبب شود که نوزاد شما به دلیل نداشتن خواب آرام، بی‌تاب و بی‌قرار شود. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که برای آسایش نوزاد، نورپردازی را به کمک کلیدهای قابل تنظیم یا چراغ‌های خواب انجام دهید.

لامپ سقفی ممنوع
به این نکته توجه داشته باشید که نوزاد بعدازاینکه وارد خانه می‌شود بیشتر اوقات در تختش رو به سقف خوابیده و اگر لامپ پرنوری به سقف آویزان باشد، مدام چشمش به این نور ناخوشایند روشن می‌شود! پس فقط یک‌لحظه خودتان را جای این موجود کوچک و بی‌زبان بگذارید و چراغ‌ها را کم‌نورتر کنید. علاوه بر این از نصب لامپ‌های حبابی سقفی که مستقیم چشم کودک را نشانه می‌گیرند، پرهیز کنید.

نورپردازی لایه‌ای داشته باشید
حتماً پیش خودتان می‌پرسید که این سبک نورپردازی به چه شکل است؟ این سبک پاسخگوی نیاز مادران است. درواقع موضوع ازاین‌قرار است که نورپردازی ملایم و داشتن یک منبع نوری کم‌نور، همیشه هم خوب نیست. شاید برای زمان خواب نوزاد مناسب باشد اما گاهی اوقات- مثلاً زمانی که مشغول تعویض پوشک نوزاد هستید احتمالاً به نور بیشتری نیاز دارید. چاره کار این است که چند منبع نورپردازی در اتاق‌خواب نوزاد داشته باشید. چراغ‌های دیوارکوب و انواع چراغ­‌های خواب در کنار لوستر سقفی کم‌نور، پیشنهاد‌هایی هستند که جهت نورپردازی لایه‌ای به کارتان می‌آیند. به‌طور مثال می‌توانید بالای میز تعویض نوزاد یک چراغ دیوارکوب نصب کنید. به‌این‌ترتیب خیالتان راحت می‌شود که در هر شرایط می‌تواند به‌اندازه موردنیازتان نور داشته باشید.

نور طبیعی را کنترل کنید
نور طبیعی نعمت بزرگی است که می‌توانید جهت شادی و نشاط بیشتر از آن استفاده کنید. البته در مورد اتاق نوزاد لازم است که این نور کنترل شود؛ چراکه نور زیاد طبیعی هم می‌توانند درست مانند نور شدید مصنوعی، دردسرساز شود و اسباب ناراحتی نوزاد را فراهم سازد. ازاین‌رو استفاده از پرده‌های ضخیم و نازک در کنار هم کمک می‌کند در زمان بیداری نوزاد برای خوشحالی بیشتر خودتان و این فرزند کوچک، نور بیشتری را به اتاق راه دهید و در زمان استراحت پرده ضخیم را جلو بکشید تا به‌این‌ترتیب امکان تنظیم نور مناسب برایتان فراهم باشد و نوزاد بتواند با آرامش استراحت کند.

لوستر فانتزی بخرید
اگر می‌­خواهید ظاهر اتاق برای کودک شما جذاب باشد لوسترهایی با طرح و اشکال کودکانه را انتخاب کنید. اجازه دهید که این اشکال سرگرم‌کننده توجه نوزاد یا کودک را به سمت خودشان جذب کنند. حتی آویزهای فانتزی سقفی هم می‌تواند برای بچه‌ها جذاب باشند. پس جهت تزئین اتاق نوزاد و کودکان، خودتان را جای فرزندانتان بگذارید و در نورپردازی سلیقه کودکان را دخالت دهید.

خلاق باشید
همیشه لازم نیست که برای نورپردازی به سراغ روش‌های معمول و رایج همیشگی بروید. این بار کمی هم از قوه تخیلتان کمک بگیرید! به‌طور مثال می‌توانید لامپ‌های LED را به‌صورت ستاره روی سقف نصب کنید. علاوه بر این می‌توانید لامپ‌های ریسه را هم برای نورپردازی اتاق کودک به کار ببرید و آن‌ها را به شکل اشیا جالب روی دیوار کنار هم قرار دهید.

مضرات چراغ خواب بر بینایی
در بسیاری از خانواده‌ها برای جلوگیری از ترس شبانه کودکان (و حتی بعضی بزرگسالان) از تاریکی و برای افزایش روشنایی محیط داخلی منزل از چراغ خواب استفاده می‌کنند. استفاده از این نور مصنوعی شبانه ممکن است مشکلاتی هم در پی داشته باشد. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که امکان کاهش قدرت بینایی در کودکانی که هنگام خواب شبانه، چراغ خواب در اتاقشان روشن است بیشتر از کودکان و نوزادانی است که در تاریکی مطلق می‌خوابند. این تحقیقات که روی ۴۷۹ کودک ۲ تا ۱۶ ساله انجام شد، نشان داد که کودکانی که قبل از ۲ سالگی عادت به خوابیدن در اتاق روشن را داشتند امکان ضعیف شدن بینایی چشم‌شان ۵ برابر بیشتر از سایر کودکان بود.

بچه‌ها و چراغ خواب
دکتر ریچارد استون، یکی از چشم پزشکان موسسه چشم پزشکی پنسیلوانیا، معتقد است که خطر ابتلا به نزدیک بینی در بین کودکانی که در دوران نوزادی از خوابیدن در محیط‌های کاملا تاریک محروم بودند، خیلی بیشتر از کودکانی است که در تاریکی مطلق می‌خوابیدند. حالا اگر فرزند شما خیلی از تاریکی می‌ترسد و این ترس را بهانه‌ای برای تنها خوابیدن در اتاق خودش کرده، ما چند پیشنهاد برایتان داریم:
کودکان زیر ۲ سال کمتر مفهوم ترس را درک می‌کنند، بنابراین نیازی به روشن گذاشتن چراغ خواب در اتاق آنها نیست. برای فرزندان بالاتر از ۲ سال‌تان چراغ خواب‌های تایمرداری که بعد از ۳۰ تا ۹۰ دقیقه خاموش می‌شوند را خریداری کنید. در این صورت چراغ بعد از به خواب رفتن کودکان به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.
اگر از چراغ خواب‌های معمولی استفاده می‌کنید، بعد از اینکه از خواب بودن فرزندتان مطمئن شدید، به اتاقش بروید و چراغ خواب را خاموش کنید.

نور آبی بهتر است
دکتر ماریانا فیلگویرو، پژوهشگر، بر اساس تحقیقاتی که روی افراد مختلف انجام داده به این نتیجه رسیده است که در بین چراغ خواب‌های فراوان موجود در بازار، آنهایی که نور آبی ملایم دارند، از بقیه بهترند. او می‌گوید: «هرچند ساعت بیولوژیک بدن طوری تنظیم شده که بهتر است خواب شبانه در تاریکی مطلق باشد اما افراد بالای ۵۰ سال و افراد مبتلا به آلزایمری که از اختلال خواب هم رنج می‌برند، بد نیست که در ساعات اولیه خواب‌شان از یک چراغ خواب با رنگ آبی استفاده کنند.» هورمون ملاتونین هورمونی است که شب‌ها در اثر تاریک شدن محیط در بدن ترشح می‌شود و حس خواب آلودگی را به فرد القا می‌کند. حال اگر در طول شب از چراغ خواب‌هایی با رنگ‌های زرد یا سفید استفاده شود ترشح این هورمون به ۳۰ تا ۵۰ درصد و در صورت استفاده از چراغ‌های آبی رنگ، این ترشح به ۶۰ تا ۶۵ درصد می‌رسد. بنابراین این چراغ‌های زرد و سفیدرنگ، اختلال خواب را در افراد ۵۰ تا ۸۰ ساله تشدید می‌کند. هر چند که به گفته دکتر فیلگویرو، استفاده از نور آبی هنگام خواب آرام بخش است اما او همچنین عنوان می‌کند که استفاده از چراغ‏ خواب حتی با نور آبی باید تنها در ۹۰ دقیقه اولیه و نه در کل مدت خواب باشد. برخی افراد اعتقاد دارند چراغ خواب‌هایی که از خود نور سفید یا زرد ساطع می‌کنند موجب آسیب دیدن پوست و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شوند. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو، با اطمینان می‌گوید:«نه تنها چراغ خواب، بلکه هیچ چراغ دیگری به اندازه‌ای نور ماورای بنفش ندارد که برای پوست مضر باشد.»

۷ توصیه درباره چراغ خواب
از چراغ خواب‌های سقفی یا دیواری که بالای تخت نصب می‌شوند و نورهای سفید، زرد و قرمز دارند، استفاده نکنید. استفاده از این چراغ خواب‌ها در طولانی مدت احتمال ابتلا به اختلال خواب را افزایش می‏‌دهد.
از چراغ خواب‌های حباب دار یا انواع رومیزی آنها که اطراف‌اش با پارچه پوشیده شده است، استفاده کنید.
در صورت امکان از قرار دادن چراغ‏ خواب داخل اتاق خودداری کنید. در غیر این صورت، بهتر است آن را پایین تخت بگذارید و از کم نورترین چراغ موجود در بازار استفاده کنید.
از چراغ خواب‌هایی که طیف‌های مختلفی از نور را در اتاق پخش می‌کنند یا مدام خاموش و روشن می‌شوند، استفاده نکنید؛ چون با این کار، به جای رسیدن به آرامش هنگام خواب، بیشتر عصبی می‌شوید.
سعی کنید چراغ‏ خواب را در آشپزخانه یا پذیرایی نصب کنید تا اگر نیمه‌های شب هم احتیاج به رفت و آمد در منزل پیدا کردید برخورد با وسایل منزل شما را به دردسر نیندازد یا ترس از تاریکی برایتان مشکل ساز نشود.
از شمع به جای چراغ‏ خواب استفاده نکنید. آتش سوزی در اثر افتادن شمع روی فرش یا رخت خواب یکی از رایج ترین علل آتش سوزی‌های خانگی است.
از چراغ خواب‌هایی که روکش سیم شان از بین رفته استفاده نکنید زیرا ممکن است در صورت برخورد دست‌تان با سیم برق بدون روکش هنگام خواب دچار برق گرفتگی شوید.

با چراغ خواب مخالفم
به طورکلی توصیه می‏‌شود محل خواب افراد تاریک باشد و از چراغ‏ خواب استفاده نشود. به طور طبیعی در ساعات پایانی روز با تاریک شدن هوا ترشح هوررمون ملاتونین که به هورمون خواب هم معروف است در بدن افزایش پیدا می‏‌کند. این هورمون به خواب راحت کمک می‌‏کند و در بهبود کیفیت خواب موثر است. قرار گرفتن افراد در معرض هر نوع نور مصنوعی موجب کاهش ترشح این هورمون و تاثیر نامطلوب بر کیفیت خواب می‏‌شود. روشن بودن چراغ‏خواب نیز به دلیل اینکه هنگام تاریکی نور را افزایش می‏دهد و موجب کاهش ترشح هورمون ملاتونین در بدن می‏‌شود روی کیفیت خواب تاثیر به سزایی دارد و موجب کاهش کیفیت خواب می‏‌شود. به همین دلیل توصیه می‏‌شود هنگام خواب از چراغ خواب استفاده نشود.
گاهی وقت‏ها افراد مجبور به روشن گذاشتن چراغ‏ خواب و روشن نگه ‏داشتن فضای خانه هستند. به عنوان مثال برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلفی مانند راه رفتن فرزندان در خواب، ترس خود کودک از تاریکی یا حتی شیردادن به نوزاد مجبور به روشن گذاشتن چراغ‏ خواب هستند، بنابراین به همه افرادی که به هر دلیل مجبور به خوابیدن با چراغ روشن هستند توصیه می‌شود که از چراغ خواب‌هایی با کمترین نور ممکن استفاده کنند. چراغ خواب را در نزدیکی محل خواب قرار ندهند و دورترین فاصله ممکن نسبت به محل خواب را برای قرار دادن چراغ خواب انتخاب کنند. توصیه دیگر اینکه اگر مجبور به روشن نگه‏ داشتن فضای اتاق و استفاده از چراغ خواب هستند هنگام خواب از چشم بند استفاده کنند.

منبع:https://niniban.com/fa/news/201856/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%DA%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

عیار تازه در سیسمونی‌های لاکچری / از پستونک و شیشه طلا تا کِش‌های طلاباف برای کودک
تب مدگرایی این بار به حوزه کودک رسیده و فروشگاهی در مشهد سیسمونی‌های لاکچری را به خانواده‌های ایرانی می‌فروشد.

به گزارش مشرق، تا حالا همه چیز شنیده بودم؛ الا پستونک و شیشه شیر طلا؟

چند روز پیش یکی از دوستان آدرس یک طلافروشی در خیابان راهنمایی را به من داد که این طلا فروشی تحت عنوان «گالری تخصصی طلا و جواهر کودک» مشغول به کار است. با توجه به اینکه سوژه جذابی به نظر آمد تصمیم گرفتم سری به این طلافروشی بزنم.

بیشتر بخوانید:
گوشت‌های لاکچری و ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون تومان! +عکس
دغدغه لاکچری "BBC" برای ایران! +عکس
پشت ویترین مغازه انواع و اقسام وسایلی که می‌شد با آن‌ها عیار یک بچه را بالا بُرد، دیده می‌شد! از انگشتر و دستبند گرفته تا سنجاق‌سینه و گردنبند که هر کدام در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ارائه شده بود.

 

جلوی تمام این سرویس‌ها، یک جعبه به شدت تو چشم بود که روی آن شیشه شیر، پستونک و تِل طلا خودنمایی می‌کرد.

برای اینکه از قیمت این وسایل مطلع شوم وارد مغازه شدم. فروشنده یک خانم بود و خیلی باحوصله به سوالاتم جواب داد. پرسیدم حالا واقعاً این وسایل طلا هستند(با توجه به اینکه مدتی پیش یک گزارش هم در مورد فروش دونات، بستنی و نوشیدنی طلا در مشهد کار کرده بودم و در آن گزارش مشخص‌شده بود که این دونات‌ها به اسم و به قیمت طلا فروخته می‌شوند؛ اما واقعاً طلا نیستند)، این سؤال را از صاحب مغازه پرسیدم که در جواب گفت: بله؛ طلا هستند اینجا مغازه طلا فروشی است.

فروشنده ادامه داد: به طور کل ما یک گالری تخصصی طلا و جواهر کودک در مشهد هستیم.

پرسیدم دقیقا چه چیزهایی برای کودکان می‌سازید که در جواب گفت: در حال حاضر علاوه بر انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره و پلاک؛ شیشه شیر، پستونک، کِش مو، تاج، تِلِ سر و زنجیرِ پستونک، دستبند پسرانه، مدال و زنجیرِ گردن پسرانه هم می‌سازیم.

 

از قیمت وسایل پرسیدم که در جواب بیان کرد: قیمت‌ها متفاوت و بسته به میزان کاری که روی وسایل انجام می‌شود قیمت گذاری می‌شوند.

به‌طور مثال تِل 20 میلیون تومان، کِش مو 5 میلیون تومان، سنجاق‌سینه حدود 2 میلیون تومان، پستونک 2 میلیون تومان و شیشه شیر 8 میلیون تومان و چنانچه سرویس انگشتر، گوشواره، دستبند و گردنبند هم بخواهید قیمت‌ها از 4 میلیون تومان شروع می‌شود.

فروشنده ادامه داد: همچنین چنانچه یک سرویس کامل از موارد گفته‌شده را بخواهید حدود 40 میلیون تومان باید به چشمتان ببینید!

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها در مشهد شعبه داریم، اما چنانچه سفارش داشته باشیم به تمامی نقاط ایران کالاها را ارسال و یا مطابق با آنچه که مشتری تقاضا کند، سفارش می‌پذیریم.

 

موقع خروج از مغازه کارتشان را دادند و گفتند برای خرید این موارد احتیاج به سفارش نیست؛ هر زمان که بخواهید موجودی داریم.

سازمان صمت از تولید چنین مصنوعاتی حمایت نمی‌کند

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این خصوص گفت: واحدهای صنفی که در رابطه با مصنوعات فعالیت دارند، اقدام به دریافت پروانه کسب تولید می‌کنند که در اخذ این پروانه هیچ قیدی وجود ندارد که چه مصنوعی را تولید کنند یا چه مصنوعی را تولید نکنند.

علی غفوری مقدم ضمن بیان این موضوع که تاکنون گزارش مستندی در این خصوص نداشتیم، اما این مورد قابل بررسی است، ادامه داد: به عنوان سازمان صمت از تولید چنین اقلامی حمایت و پشتیبانی نمی‌کنیم، حتی چنانچه به لحاظ قانونی منعی برای تولید وجود نداشته باشد.

وی تولید این کالاها را عاملی در رواج مصرف گرایی و دامن زدن به عادت‌های نادرستی دانست که با هنجارهای اجتماعی ما همخوانی ندارد.

 

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: چنانچه چنین موردی مستند باشد پیگیری می‌کنیم که واحد تولیدی به جای پرداختن به این مورد که به جز ایجاد حس تجمل‌گرایی، مصرف گرایی و رقابت‌های غیرسازنده، نتیجه دیگری ندارد به تولید کالایی بپردازند که با فرهنگ کشور ما همخوانی داشته باشد.

در ضوابط منعی برای تولید چنین کالایی نیست

غفوری مقدم بیان کرد: تصور نمی‌کنم در ضوابط منعی برای تولید چنین کالاهایی وجود داشته باشد، چنانچه بعد از پیگیری این منع وجود داشت با آنها برخورد می‌شود، اما چنانچه ممنوعیتی وجود نداشته باشد، باید به سمتی رفت که زمینه برای عدم تولید چنین کالاهایی فراهم و چنانچه لازم است ممنوعیتی در نظر گرفته شود.

وی وجود استاندارد، رعایت نکات بهداشتی و مسائل شرعی را عاملی موثر در مسیر تولید یک محصول و اخذ پروانه خواند و گفت: این مورد خاص نه نیاز به استاندارد اجباری و نه نیازی به مجوز بهداشتی دارد، اما به هر حال خلاف ارزش‌های اجتماعی ماست که باید سعی شود دامن زده نشود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به نظر می‌آید در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد، اما برای اطمینان بیشتر باید بررسی شود.

جامعه ایرانی در برخی الگوها، یک جامعه مصرفی است

در ادامه یک جامعه شناس، جامعه ایران را در برخی از الگوهای مصرف و نه در همه الگوها، یک جامعه مصرفی دانست و بیان کرد: به ویژه حوزه مصرف تظاهری، یکی از این الگوهاست، همچنین در حوزه مصرف انرژی، بالاترین مصرف جهان را داریم.

 

غلامرضا حسنی ادامه داد: البته این مصرف در تمامی اقشار یکسان نیستند و طبیعتا دهک‌های پایین‌تر جامعه مصرف کمتری دارند.

وی تصریح کرد: در فرآیند جامعه پذیری، افراد الگوهای مصرف را به عنوان الگوهای نشان دهنده طبقه اجتماعی خود می‌بینند، بنابراین چنانچه مصرف تحت تاثیر جلوه‌های تبلیغاتی نمود یابد، افراد برای اینکه خودی نشان دهند، دست به انتخاب این نمادها می‌زنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه این جلوه‌ها را در مجالس بسیار ملاحظه می‌کنیم، افزود: حتی کار به جایی رسیده که در مجالس مذهبی هم این تظاهرها مشاهده می‌شود.

حسنی با تاکید بر اینکه دین اسلام مصرف‌گرایی را مذموم دانسته و بر مصرف معقول تاکید کرده است، خاطرنشان کرد: در الگوی اسلامی، مصرف براساس نیاز افراد تعریف می‌شود.

 

این محقق مسائل اجتماعی، فرهنگ سازی و در مرحله دوم تغییر در نظام تولید و بهینه کردن آن را مهم‌ترین عوامل ایجاد مصرف بهینه خواند و کاهش بیکاری، هزینه کَرد مصرف بهینه در افزایش تولید را از نتایج مصرف بهینه برشمرد.

وی با بیان این موضوع که الگوی مصرف در نحوه تولید هم هست، گفت: از بین رفتن بیش از 30 درصدی محصولات کشاورزی از زمان کشت تا زمان برداشت هم یک اسراف است.

به دنبال مُد رفتن؛ جلوه‌ای از فرهنگ نمایشی

حسنی در ادامه سخنان خود دنبال مُد رفتن را جلوه‌ای از فرهنگ نمایشی خواند و برنقش رسانه‌ها و نظام سرمایه‌داری که نفعش در سود و مصرف است، در تشدید این مُدگرایی تاکید کرد.

این جامعه شناس حاصل تمام این الگوهای بهینه را پس انداز بیشتر و به تبع آن ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد رفاه معقول برشمرد.

وی با بیان این موضوع که الگوهای مصرف بهینه یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است در خصوص تفاوت بین بدمصرفی و مصرف زدگی، ابراز کرد: بدمصرفی همان اسراف که علت آن عدم آگاهی فرد است به طور مثال تاکید بسیار داریم بر پُرخوری و پُرخوری را نشانه سلامتی می‌دانیم!

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، تاکید بر استفاده از برندها و تجمل گرایی در مجالس را مصرف‌زدگی دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه جامعه ما تحت تاثیر فشارهای بین‌المللی است، باید الگوهای مصرف را به سمتی ببریم که این فشار را خنثی کنیم.

حسنی با بیان اینکه رفتن به این سمت یک همت همگانی می‌خواهد، گفت: رسانه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و دیگر کانال‌های دارای نفوذ در اجتماع، باید خود تبدیل به الگوهای ساده‌زیستی شوند، البته این امر به معنی ریاضت کشی نیست، بلکه به معنای همگرا کردن الگوی مصرفی با متوسط مصرف جهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر کنترل ثروت اندوزی اشاره کرد و متذکر شد: توزیع ثروت باید به گونه‌ای باشد که شکاف طبقاتی تشدید نشود، چراکه این امر کاهش اعتماد و همبستگی اجتماعی و افزایش شکاف اجتماعی را به دنبال دارد و این در حالی است که آموزه‌های دینی ما ثروت اندوزی و فخرفروشی را طرد می‌کند.

این محقق مسائل اجتماعی اثراتِ اجتماعی، شکاف اجتماعی را بسیار مضر دانست و تصریح کرد: زمانی که اصالت پول جایگزین می‌شود؛ همه می‌کوشند که تا پول بیشتری کسب کنند.

حسنی تاکید کرد: بنابراین تجمل و تظاهر یک بحث و اثرات آن بر اجتماع بحث دیگری است.

«اندازه نگهدار که اندازه نکوست»

متأسفانه افزایش میل به تجمل و مصرف، میل به دیده شدن توسط افراد دیگر و به عبارتی این تغییر ارزش‌ها به معنای رشد نیازهای کاذب در انسان است و حال افراد برای اینکه بتوانند این نیازهای کاذب را پاسخ بگویند، مجبور می‌شوند دست به هر اقدامی بزنند.

این سبک زندگی نه‌تنها تناسبی باارزش‌های عُرفی و دینی ما ندارد، بلکه در برخی موارد تخریب‌گر هم هست، چه بسیار مواردی را با چشم خود دیده و با گوش‌های خود شنیده‌ام که برای خریدِ به هر قیمت همین فلزهای طلایی‌رنگ دعواهای خانوادگی و بدهی‌های بزرگ به وجود آمده است.

متأسفانه چند سالی است که تب تجمل‌گرایی گریبان خانواده‌های اصیل ایرانی را گرفته و شدت این تب به‌اندازه‌ای است که حتی افرادی که از تمکن مالی قابل قبولی برخوردار نیستند هم برای این‌که به‌اصطلاح هم‌رنگ جماعت شوند و چشم دیگران را کور کنند به هر وسیله‌ای چنگ می‌زنند غافل از اینکه چه زیبا در ضرب‌المثل‌های ایرانی آمده است که «هر آفتی را سببی است و سبب درویشی اسراف».



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : fatemeh

تهیه سیسمونی که یکی از رسوم قدیمی خانواده‌های ایرانی است، این روزها و درپی افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد سرپرستان خانوار، به یک چالش اقتصادی سخت تبدیل شده و رکود بازار این حوزه در سال‌های اخیر باعث شده تعداد زیادی از فروشندگان سیسمونی به شغل‌های دیگر همچون اسباب بازی فروشی روی بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خانواده‌های ایرانی از دیرباز رسوم و قواعد خاصی در روند ازدواج فرزندان خود داشته اند، یکی از آنها که از سالیان دور تا کنون در میان خانواده‌های ایرانی اجرا می‌شود، تأمین وسایل مورد نیاز نوزاد پس از تولد توسط خانواده عروس است که اصطلاحاً به آن سیسمونی گفته می‌شود؛ بسیاری از خانواده‌ها، تنها تأمین سیسمونی فرزند اول دختر را وظیفه خود می‌دانند و تعدادی از آنها نیز بر خرید سیسمونی همه فرزندان دختر خود تاکید دارند؛ البته کاهش تعداد فرزندان هر خانواده در سال‌های اخیر و گرایش خانواده‌ها به تک فرزندی از اهمیت این اختلاف که روزگاری بسیار برجسته بود، کاسته است.

بر اساس رسوم کهن ایرانی که این روزها با نیازهای مدرن و بروز قرن بیست و یک عجین شده است، سیسمونی در خانواده‌هایی با درآمد متوسط شامل وسایلی همچون انواع لباس، کالسکه، کمد و تخت، کریر، سرویس غذاخوری، اسباب بازی و… می‌شود و اجرای رسم تأمین این لوازم توسط خانواده عروس باعث شده تا در زمان بارداری دختر، اعضای خانواده وی در تکاپو برای خرید مایحتاج سیسمونی باشند و در بازار به دنبال بهترین اجناس برای عضو جدید خانواده خود بگردند.

مطالبه‌ای که اغلب خانواده‌ها بر غلط بودن آن تفاهم دارند
البته افزایش نرخ تورم و قیمت کالاها و کاهش سطح درآمدی خانواده‌های ایرانی در سال‌های گذشته تا حد زیادی از کم و کیف تأمین سیسمونی کم کرده است اما همچنان این رسم که امروز تعداد زیادی از خانواده‌ها بر غلط بودن آن تفاهم دارند، حداقل برای فرزند اول دختر خانواده، اجرا می‌شود و به نوعی مطالبه خانواده داماد از خانواده عروس است.

بازار سیسمونی در ایران که از سال‌های گذشته با مشکلاتی همچون وابستگی به کشورهای خارجی، تحریم، کمبود مواد اولیه و ناتوانی صنایع داخلی تأمین کننده لوازم مورد نیاز سیسمونی، مواجه بوده، دوره‌های افزایش قیمت و گرانی مکرری را در سال‌های اخیر تجربه کرده و اکنون به رغم همه مشکلات مذکور برندها و صنایع مختلفی در این بازار به ایفای نقش می‌پردازند و در حقیقت رقابت میان آنها در تولید محصولات با کیفیت، انتخاب کیفی برای خانواده‌های ایرانی را تا حدودی آسان‌تر کرده اما مشکل اینجاست که معضل اصلی اغلب خانواده‌های ایرانی در شرایط کنونی و به هنگام خرید سیسمونی، کیفیت محصولات مورد نیاز نیست بلکه قیمت آنهاست.

حق‌پناه، یک سیسمونی فروش که در خیابان تختی اصفهان فعالیت می‌کند، درباره وضعیت بازار سیسمونی و نوع نگاه مردم به محصولات این بازار، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: "به رغم وجود تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده برای اغلب بازارهای ایرانی، عرضه محصولات خارجی مورد نیاز این بازار تاکنون با کوچک‌ترین نقصانی روبرو نشده و این بسیار عجیب است که واردکنندگان سیسمونی به ایران بهتر از واردکنندگان برخی از کالاهای اساسی عمل می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: اغلب خانواده‌هایی که برای خرید سیسمونی به این منطقه از شهر مراجعه می‌کنند، مشکلات مالی قابل توجهی برای تأمین وسایل مورد نیاز خود ندارد و همین که بچه دار شده‌اند نوعی تغییر لاکچری در روند زندگی‌شان در شرایط کنونی که بسیاری از افراد در فکر تأمین مخارج فردی خود هستند، محسوب می‌شود. بیشتر پدربزرگ، مادربزرگ‌هایی که برای خرید سیسمونی می‌آیند، لیستی از وسایل مورد نیازشان را آماده کرده‌اند و سعی می‌کنند تا به اصطلاح برای فرزند دخترشان، سنگ تمام بگذارند.

حق پناه ادامه می‌دهد: به نظر شما مهم‌ترین نیازی که باعث خرید سیسمونی های گران قیمت در شرایط کنونی می‌شود، چیست؟ فراهم کردن آسایش و راحتی نوزادان پس از تولد؟ خیر! مهم‌ترین نیازهایی که اغلب خانواده‌ها در خرید وسایل سیسمونی دنبال می‌کنند، مواردی مثل کم کردن روی فامیل، در آوردن چشم همسایه است. "

کسادی بازار و تغییر شغل!
رفیعی، یک پیشکسوت بازار سیسمونی، که در خیابان رهنان اصفهان فعالیت می‌کند، در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: "آخرین خریدار وسایل سیسمونی، سه هفته پیش به مغازه من آمده و از آن روز تاکنون تنها چند جوان برای آگاهی از قیمت‌ها به مغازه مراجعه کرده اند، به نظر می‌رسد بیشتر دنبال جواب این سوال هستند که بچه دار شدن چند در می‌آید؟

وی اضافه می‌کند: کسادی بازار سیسمونی فروشی‌ها مربوط به ماه‌های اخیر نیست بلکه وضعیت این بازار از سال ۹۵ به بعد این چنین شده و هیچ راهکاری هم برای بهبود اوضاع وجود ندارد، من که به فروش عروسک و لوازم کادویی در روزهای مناسبتی همچون ولنتاین و … رو آورده‌ام و دیگر همکارانم یا مغازه خود را تعطیل کرده‌اند و یا اسباب بازی فروش شده‌اند.

رفیعی ادامه می‌دهد: می‌شنوم که برخی از مشتریان در هنگام پرسش از قیمت‌ها و برند محصولات سیسمونی، با یکدیگر درباره کم و کیف سیسمونی اقوام و آشنایان خود، پچ پچ می‌کنند و گویا سعی دارند از هر طریق که شده، بهترین سیسمونی بازار را تهیه کنند. "

چرا قیمت لباس نوزاد از بزرگسالان بیشتر است؟
در میان گفتگو با این پیشکسوت بازار سیسمونی یک مشتری وارد مغازه می‌شود و از قیمت لباس نوزاد در یک برند خاص می‌پرسد. چشم‌های گرد و متعجب زن سالمند که گویا برای خرید سیسمونی فرزند دخترش به مغازه آمده با این سوال او همراه می‌شود؛ " مگر لباس نوزاد و بچه، نخ و پارچه کمتری مصرف نمی‌کند؟ پس چرا قیمت لباس نوزاد از بزرگسالان بیشتر است؟ "

فروشنده در جواب می‌گوید: بله! لباسی که برای سیسمونی نوزاد تهیه می‌شود به دلیل سایز بسیار پایین، مقدار نخ و پارچه ناچیزی مصرف می‌کند اما توجه داشته باشید که مواد اولیه به کار رفته در این پوشاک با توجه به حساسیت و لطافت بدن نوزادان استفاده شده و مواد اولیه معمولی نیست! اگر لباس ارزان‌تر بخواهید، مدل‌های شیک یک برند دیگر هست.

سیسمونی چند؟
یک مرد سالمند که برای خرید سیسمونی فرزند اول دختر خود به یکی از مغازه‌های سیسمونی فروشی در خیابان بهارستان اصفهان مراجعه کرده، خرید خود از بازار را این چنین توصیف می‌کند: "قیمت اجناس ایرانی و خارجی موجود در بازار به هیچ وجه قابل مقایسه نیست؛ البته همسرم می‌گوید جنس خارجی بگیریم که دخترمان برای فرزندان بعدی خود هم از همان وسایل استفاده کند اما من معتقدم چند بار خریدن اجناس ایرانی از یک‌بار خریدن اجناس خارجی به صرفه تر است.

وی خاطرنشان می‌کند: بر اساس محاسبات من از وضعیت بازار قیمت سیسمونی با اجناس درجه یک ایرانی، تقریباً یک تا سه میلیون تومان است و قیمت سیسمونی با وسایل برندهای خارجی حاضر در بازار از شش تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است. "

عبداللهی، فروشنده سیسمونی که در خیابان احمدآباد اصفهان فعالیت می‌کند نیز درباره قیمت اجناس در بازار، می‌گوید: "وسایل مورد نیاز برای تهیه سیسمونی از نگاه خانواده‌های ایرانی متفاوت است و هریک از خانواده‌هایی که برای خرید سیسمونی به مغازه من می‌آیند، وسیله جدیدی را قیمت می‌کنند که تا پیش از این در اقلام مورد نیاز سیسمونی نوزادان نبوده و به قول خودشان این روزها مُد شده است.

وی اضافه می‌کند: قیمت مجموعه کامل وسایل ایرانی سیسمونی، از دو تا شش میلیون تومان متغیر است و با احتساب ماشین یا موتور شارژی که به تازگی از وسایل مورد نیاز خانواده‌ها در سیسمونی محسوب شده، چهار تا ۱۰ میلیون تومان هزینه‌ای است که خانواده عروس برای یک سیسمونی ایرانی باید بپردازد.

عبداللهی ادامه می‌دهد: قیمت مجموعه کامل وسایل خارجی و برند سیسمونی در بازار هم از هشت میلیون تومان آغاز می‌شود و تا ۳۰ میلیون تومان ادامه دارد، بسیاری از خانواده‌ها گرفتن وام برای خرید سیسمونی خارجی را به خرید سیسمونی ایرانی و عقب افتادن از اقوام و آشنایان خود ترجیح می‌دهند. "

قابل ذکر است، در هنگام تهیه گزارش میدانی از وضعیت بازار سیسمونی فروشی‌ها در اصفهان، اغلب این واحدهای صنفی مشتری نداشتند و تعدادی از آنها نیز به رغم تعطیل نبودن بازار، مغازه خود را به حالت نیمه تعطیل و غیر عمومی درآورده بودند.

منبع: https://www.imna.ir/news/410447/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()